הקיץ הקופח הגיע בן רגע ובעודנו מתים מחום, מקפצים בבגדים קצרצרים ומנסים להידבק למזגן אף אחד כבר לא זוכר שממש לפני שניה היה חורף… ככה זה אצלנו בארץ. ובקיץ הישראלי, עם השמש שלא מרחמת אין מנחם יותר מאשר להתפנק בעוגת גלידה קרה ומצננת, ואם אפשר כזו שלא דורשת ימים שלמים של הכנה- כי פאקינג חםםםםם!  קבלו את ההתמכרות החדשה שלכם: עוגת גלידה סניקרס קפואה ומדהימה ונראה אתכם מפסיקים ליישר את השחיתות הזאת…
העוגה שממש מזכירה בטעמיה את חטיפי הגלידה העשירים והמוכרים, מורכבת מבסיס פירורי ביסקוויט שוקו, ומעליו שכבה רכה של טופי קרמל-דבש עם שברי בוטנים מלוחים, שנשארת רכה גם בהקפאה וזולגת בעצלות כשפורסים את העוגה…המלית היא גלידת חמאת בוטנים טעימה שתכינו בבית בלי מכונה בקלי קלות, ולציפוי שכבה שמנה של גנאש חלב-מריר, שיהיה ולא יחסר. לא לשכוח קצת קצפת וחתיכות של סניקרס לעיטור וסידרתם לעצמכם עוגת קיץ נפלאה ומושחתת, ששומרים במקפיא, פורסים וזוללים מתי שרוצים!  אז חובבי חטיפי הגלידה של סניקרס-מארס-ואגוזי, אוהבי חמאת הבוטנים, וסתם גרגרנים באשר אתם- בחיי שאתם באמת חייבים את זה לעצמכם.

 

 

את גלידת הפטנט הנהדרת שבמתכון מכינים בקלות וללא שימוש במכונת גלידה, וזאת בזכות תוספת של חלב מרוכז לגלידה, שמעניק לה מרקם קרמי, רך ונהדר, וגם מונע מהגלידה לקפוא לגוש קרח מעצבן ולכן חוסך לנו את הצורך לערבב את הגלידה שוב ושוב בזמן שהיא מנסה לקפוא בשקט. מתחשק לכם להכין גלידה ביתית במהלך הקיץ? תוכלו להכין את מתכון הגלידה גם בנפרד ולהמיר את חמאת הבוטנים בכל תוספת שתבחרו לקבלת גלידה ביתית בשלל טעמים אהובים.אז הכינו את ערימות השמנת מתוקה, הוציאו את חמאת הבוטנים מהמקרר והתכוננו לנשנוש קיצי סוער! זהירות, זה ממכר…

מאחר ונגמר לי הפעם החלב המרוכז במזווה החלטתי להכין לבד חלב מרוכז בהכנה ביתית – לא תאמינו כמה שזה פשוט להכנה ומתקבל טעים כל כך. אפשר גם להכין ממנו כמות גדולה ולשמור אותה במקפיא לזמן ארוך מאוד עד לעוגת הגלידה הבאה.

 

 

כמה דברים לפני שמתחילים:

  • המתכון מניב כמות של בערך פחית חלב מרוכז.
  • אפשר להכין את החלב המרוכז גם עם חלב צמחי – חלב סויה לא ממותק, חלב קוקוס או שמנת צמחית בתוספת של שמן קוקוס או מרגרינה במקום החמאה,
    לקבלת גירסת פרווה טבעונית, נהדר גם לשומרי הכשרות שלא מוצאים חלב מרוכז שאינו מחלב נוכרי על המדפים.
  • בשימוש בחלב צמחי כדאי לתת לתערובת להתבשל תוך בעבוע עדין על סף רתיחה, ולא לתת לתערובת לבעבע בפראות כדי שלא תתפרק.
  • אני הוספתי פנימה גם כפית של תמצית וניל טובה לקבלת טעם ונילי וטעים במיוחד.
  • מקור המתכון הוא של מלכי אדלר הנפלאה, ולקוח במקור מהבלוג של מרילין איילון "מה בלוגריה".

 

חלב מרוכז ממותק תוצרת בית

החומרים:
500 מ"ל (2 כוסות ועוד 2 כפות) חלב
250 גרם (כוס ורבע) סוכר
25 גרם חמאה
2 כפות שטוחות קורנפלור
125 מ"ל (חצי כוס) מים

אופן ההכנה:
שמים בסיר את החלב והסוכר, מביאים לרתיחה על להבה בינונית, מנמיכים טיפונת להבה ומבשלים עוד חצי שעה תוך בעבוע.
מוסיפים את החמאה ומערבבים היטב. מערבבים את הקורנפלור עם המים בקערה קטנה עד למרקם חלק ויוצקים לסיר בזרם דק תוך עירבוב.
מבשלים עוד כ-10-12 דקות תוך עירבוב תכוף כדי שלא יווצרו גושים ותחתית הסיר לא תיחרך. בתום הבישול החלב עדיין אמור להיראות קצת דליל אבל הוא יתייצב בקירור.
יוצקים את החלב לקופסה אטומה ומעבירים למקרר לכמה שעות להסמכה. שומרים במקרר, אפשר גם להקפיא.

 

 

כמה דברים לפני שמתחילים:

  • למי שאין בהישג יד סירופ תירס או גלוקוזה, יכול גם לוותר עליו בשכבת הקרמל ובציפוי העוגה.
  • פחות בקטע של חמאת בוטנים? אפשר להכין מלית של גלידת וניל במקום, ולהמיר את חמאת הבוטנים בכפית של תמצית וניל טובה.
  • רוצים לאזן את רף המתיקות בעוגה? אפשר גם להכין את ציפוי הגנאש משוקולד מריר בלבד.
  • מומלץ להוציא את העוגה מהמקפיא כ-10 דקות לפני ההגשה לריכוך קל.

 

עוגת גלידה סניקרס קפואה

החומרים:

לקלתית ביסקוויט שוקו:
250 גרם ביסקוויטים בטעם שוקו
120 גרם חמאה, מומסת
קורט מלח

לקרמל בוטנים ודבש:
150 גרם (שלושת רבעי כוס) סוכר
200 מ"ל (שלושת רבעי כוס + כף) שמנת להקצפה 38%
2 כפות שטוחות דבש
2 כפות סירופ תירס או גלוקוזה
30 גרם חמאה
קורט יפה של מלח
70 גרם (חצי כוס) בוטנים קלויים או מטוגנים, קצוצים גס

לגלידת חמאת בוטנים (ללא מכונה):
360 מ"ל  (גביע וחצי פחות כף) שמנת להקצפה 38%
120 גרם (חצי כוס) חמאת בוטנים חלקה
300 גרם (כוס ועוד כף) חלב מרוכז

לגנאש חלב-מריר:
250 מ"ל (גביע) שמנת להקצפה 38%
100 גרם שוקולד מריר, קצוץ
100 גרם שוקולד חלב, קצוץ
2 כפות סירופ תירס או גלוקוזה

לעיטור:
150 מ"ל (חצי גביע + 2 כפות) שמנת להקצפה 38%
20 גרם (2 כפות) אבקת סוכר
1/2 כפית תמצית וניל
1 חטיף סניקרס

כלים:
תבנית 24 ס"מ, מרופדת בנייר אפייה תחתית ודפנות

אופן ההכנה:

לקלתית ביסקוויט שוקו:
במעבד מזון מעבדים את הביסקוויטים לפירורים דקים. מוסיפים את החמאה המומסת וקורט מלח ומערבבים יחד כך שהפירורים מצופים היטב בחמאה. מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה, ומרפדים את התחתית וכל גובה הדפנות.  (תוכלו להיעזר בכף או בכוס להצמדת הפירורים). מעבירים למקפיא לחצי שעה. מחממים תנור לחום בינוני 180 מעלות, ואופים את הקלתית במשך 10 דקות. מוציאים בעדינות מהתנור ומצננים.

לקרמל בוטנים ודבש:
בסיר קטן מבשלים את הסוכר עד לקבלת קרמל. במקביל לבישול, מחממים את השמנת ומביאים לרתיחה. ברגע שהסוכר מקבל צבע קרמלי יפה, יוצקים פנימה את השמנת החמה בזרם דק תוך עירבוב רצוף (זהירות מהאדים!) עד לקבלת רוטב קרמל חלק. אם נשארים לכם קצת גושי קרמל, המשיכו לבשל תוך עירבוב, והם ימסו לאיטם. מוסיפים את הדבש וסירופ התירס ומערבבים. מוסיפים גם את החמאה בקוביות וטורפים יחד להמסה. משיבים לכיריים ומבשלים לעוד חצי דקה-דקה להסמכה קלה (אל תבשלו על בעבוע אגרסיבי מדי כדי שהקרמל לא יתייצב מדי בהמשך). מערבבים פנימה קורט יפה של מלח, ומצננים את התערובת כך שחמימה מעט למגע אך עדיין די נוזלית  (בחום הקיץ אפשר לקרר במקרר כדי להאיץ תהליכים). בוחשים פנימה את הבוטנים הקצוצים, ויוצקים את התערובת לתוך קלתית הביסקוויט. מעבירים למקפיא להתייצבות למשך שעה.

לגלידת חמאת בוטנים:
לאחר ששכבת הקרמל יחסית התייצבה, עוברים להכנת שכבת הגלידה. בקערת מערבל חשמלי מקציפים את השמנת לקצפת יציבה. מעבירים בינתיים למקרר. שמים את חמאת הבוטנים בקערה בינונית-גדולה ומחממים קלות במיקרו לריכוך. יוצקים פנימה את החלב המרוכז, וטורפים יחד לתערובת אחידה. אם התערובת חמימה, מצננים מעט לטמפרטורת החדר. מוסיפים את השמנת המוקצפת ומקפלים לתערובת אחידה. משטחים את התערובת על גבי שכבת הקרמל, ומעבירים להקפאה להתייצבות למשך כ-6 שעות עד לילה.

לגנאש חלב-מריר:
בסיר קטן מביאים שמנת לרתיחה. יוצקים על קערה ובה שני סוגי השוקולד, מניחים לשבת לדקה-שתיים להינמס, ומערבבים לתערובת חלקה. מוסיפים סירופ תירס ומערבבים. מצננים עד שהתערובת מצטננת אך עדיין נוזלית מספיק ליציקה, ויוצקים על גבי שכבת הגלידה.  מעבירים להקפאה להתייצבות.

לעיטור:
מעטרים את העוגה לאחר שהגנאש התייצב לחלוטין. מקציפים את השמנת עם אבקת הסוכר ותמצית הוניל לקצפת יציבה. מעבירים את הקצפת לשקית זילוף עם צנטר כוכב, ומעטרים את העוגה סביב
סביב. חותכים את חטיף הסניקרס לאורכו במרכז, פורסים לפרוסות דקות, ומניחים את הקוביות שהתקבלו על גבעות הקצפת. שומרים את העוגה במקפיא. מומלץ מאוד להוציא את פרוסות העוגה מהמקפיא כ-10 דקות לפני ההגשה לריכוך קל.