לפני זמן מה אימצתי לחיקי צנצנת גדולה של מחית פיסטוק, אוצר גלום לחובבת פיסטוק אמיתית שכמותי,
שרק עשתה לי חשק אינסופי להשתולל עם הרבה מתכוני פיסטוק טעימים.
שני מתכוני פיסטוק שפורסמו כאן בבלוג בחודשים האחרונים כבר צברו פופולריות רבה-
עוגת שיש פיסטוק בחושה ורכה שכה רבים מכם כבר הכינו, ומתכון חדש יחסית לפאי קרם אסטרה פיסטוק שגם הוא זכה ללקלוקי שפתיים רבים.

בד בבד גיליתי שאני לא לבד במערכה הירקרקה, שמונה חובבי פיסטוק מושבעים רבים מביניכם, שחולקים איתי את האהבה לירוק-הירוק הזה.
מצויידת במצברוח פיסטוקי ירקרק, הפעם החלטתי ליצור גירסה פיסטוקית משמחת וסופר טעימה לאחד המתכונים האהובים מהילדות ועד היום, שמקבל הפעם את שידרוג חייו- נקניק שוקולד וביסקוויטים!

נקניק שוקולד וביסקוויטים תמיד מחזיר אותי לילדות. בפועל מדובר במעין גירסה מאורכת ופריכה יותר לכדורי השוקולד האהובים, שבמקום לגלגל לכדורים מעצבים לצורת גליל, פורסים לפרוסות דקות וזוללים בהנאה.

בגירסה הזו השוקולד המריר או הקקאו שמתווספים לרוב לביסקוויטים הכתושים מוחלף בשוקולד לבן מומס, ונקניק השוקולד זוכה לגוון ירקרק ולטעם פיסטוקי מודגש בזכות מחית פיסטוק שמוסיפים פנימה. תוספת של פיסטוקים טבעיים קצוצים מוסיפה עוד מרקם, טעם וגוון ירקרק וביחד מתקבלת חגיגה פיסטוקית מושלמת שתמלא כל חובב פיסטוק שמכבד את עצמו או סתם חובב מתוקים אמיתי בים של כיף.

פרוסות נקניק השוקולד מתקבלות כאן במרקם ביסקוויטי פריך, בטעם פיסטוק מודגש בתוספת טעם עדין של שוקולד לבן ובמתיקות יחסית מעודנת. (וכן, אפילו בת השנתיים וחצי שלי שאינה ברננית בענייני מתוקים מאוד נהנתה לנשנש ממנו)

כמה דברים לפני שמתחילים:

במקרה הכינותי מראש-
ניתן להכין את נקניק השוקולד גם יום-יומיים מראש, הוא ישמר במקרר בקופסה אטומה לשבוע ימים, אפשר גם לעטוף אותו היטב ולהקפיא.

ללא גלוטן-
אפשר גם להכין את המתכון עם ביסקוויטים ללא גלוטן לקבלת קינוח שיתאים גם לצליאקים.

מחית פיסטוק / חמאת פיסטוק-
ניתן לרכוש מחית פיסטוק בחנויות האפייה המובחרות, או להשתמש בחמאת פיסטוק שנמכרת בחנויות הטבע.
(הכוונה כאן לא לממרחים ממותקים כמו ממרח בטעם פיסטוק או קרם פיסטוק מוכן למילוי עוגות, אלא למחית פיסטוק 100%).

רמת המתיקות-
רמת המתיקות במתכון יחסית מעודנת, ותשתנה מעט לפי מתיקות השוקולד הלבן הספציפי ומתיקות מחית הפיסטוק. מומלץ לטעום את התערובת לפני שלב הקירור ואם אוהבים מאוד מתוק להוסיף כף-שתיים של מעט אבקת סוכר לפי הטעם.

נקניק שוקולד לבן פיסטוק

החומרים:
200 גרם ביסקוויטים פתי בר (או ביסקוויטים ללא גלוטן)
60 גרם פיסטוקים טבעיים, קצוצים (לא חובה)
200 גרם שוקולד לבן, קצוץ
60 גרם חמאה
50 גרם (2 כפות שטוחות וחצי) מחית פיסטוק או חמאת פיסטוק, בטמפ' החדר
45 מ"ל (רבע כוס פחות כף) חלב
1 כפית מחית או תמצית וניל
קוקוס טחון, לציפוי

אופן ההכנה:
1.מכניסים את הביסקוויטים לשקית ניילון, קושרים ומרסקים היטב בעזרת מערוך- הקפידו לא לרסק את כל כמות הביסקוויטים לאבקה דקה, אלא להשאיר גם שברים גסים עבור המרקם, הטעם והמראה.

2.מעבירים את פירורי הביסקוויטים לקערה בינונית, מוסיפים פיסטוקים קצוצים גס ומערבבים.

3.ממיסים במיקרוגל או על בן מארי שוקולד לבן עם חמאה, מערבבים לתערובת חלקה.

4. ממיסים בנפרד את מחית הפיסטוק עם החלב, מערבבים לתערובת חלקה. (מומלץ לתת למחית הפיסטוק עירבוב טוב לפני השימוש). מאחדים בין שתי התערובות, מוסיפים גם תמצית וניל. מצננים ממש בקצרה רק כך שהתערובת לא חמה מדי למגע.

5. יוצקים את תערובת הפיסטוק והשוקולד הלבן לקערת פירורי הביסקוויט ומערבבים היטב. תתקבל בשלב זה תערובת גבשושית וקצת שומנית וזה בסדר. במידה והתערובת מרגישה יבשה מדי ניתן להוסיף כף-שתיים של חלב, אפשר גם להוסיף לישה ידנית קלה כדי לאחד אותה מעט.

מעבירים למקרר לכ-30 דקות, כך שהתערובת מסמיכה ונוחה יותר לעיצוב אך עדיין לא מתייצבת לגמרי.

6. מעבירים את התערובת לנייר אפייה, לשים אותה מעט לאיחוד בכפות הידיים ומעצבים תוך כדי דחיסה קלה לצורת נקניק (אני הכנתי נקניק באורך 35 ס"מ ובעובי של כ-4 ס"מ, אפשר גם ליצור 2 נקניקים קטנים אם מעדיפים). התערובת שעדיין לא התייצבה תרגיש שומנית למדי ולא אחידה ויציבה בשלב זה וזה בסדר.
לאחר העיצוב הראשוני מגלגלים מעט את הנקניק בעזרת ידיים רטובות הלוך ושוב על נייר האפייה כדי להחליק את הנקניק מכל צדדיו.

7.מפזרים על הנקניק קוקוס טחון ומגלגלים בעדינות כך שיצופה לגמרי בקוקוס מכל צדדיו.

8.עוטפים את הנקניק בנייר האפייה ומקפיאים לשעה או מעבירים למקרר לכשעתיים-שלוש להתייצבות. שומרים את נקניק השוקולד בקופסה אטומה במקרר, פורסים בעזרת סכין משוננת או סכין שף חדה. אני מאוד אהבתי אותו ישר מהמקרר אז הוא מתקבל פריך יותר, מי שמעדיף את נקניק השוקולד שלו רך יותר מוזמן להוציא אותו לטמפרטורת החדר לריכוך קל מעט לפני האכילה.

הכנתם את המתכון? תייגו אותי באינסטגרם! The_Cookie_Fairy@