טוענים שסוג השוקולד שכל אדם אוהב במיוחד, יכול להעיד במשהו על אופיו. אומרים שחובבי שוקולד חלב הם ילדים בנפשם וחובבי נוסטלגיה, שגרגרני שוקולד לבן נוטים להיות אנשים חברותיים, שנונים ואף רגישים, ושאוהבי שוקולד מריר משובח הם מביני עניין, חדים ושקולים. אז אומרים.

אבל אני, אני אוהבת את כולם בצורה שווה אהבת נפש, ולבחור איזה שוקולד אני הכי אוהבת, מרגיש לי מבלבל בדיוק כמו לשאול אם אוהבים יותר את אמא או את אבא, כי לכל אחד מסוגי השוקולד יש מקום מיוחד אצלי בלב.

אני אוהבת את עוגת הפאדג' שלי שוקולדית ודחוסה במיוחד עם שוקולד מריר 70% והרבה קקאו איכותי מעל, את עוגת הגבינה שלי עם תועפות של שוקולד לבן בפנים שמעניק לה טעם ממכר ומרקם קטיפתי, ושוקולד חלב הכי אוהבת לנשנש סתם ככה בקוביות, ולהרגיש איך כל קובייה נמסה בפה לאיטה, ומציפה את החיך בטעם שוקולדי מתוק ומשכר.

 

קצת לפני פסח, פירסמתי בבלוג מתכון לעוגה שהיא ביטוי אהבה שוקולדי לחובבי השוקולד המריר- עוגת בראוני משודרגת בטראפלס שוקולד מריר ומוס שוקולד לבן, ששידרגה את הבראוניז הסטנדרטיים למראה של עוגת רושם מפונפנת.הפעם החלטתי להפוך את חברבורותיה, ולהכין את העוגה בגירסה הפוכה ומחודשת, שהיא שידרוג חגיגי לבלונדיז, המוקדשת לחובבי השוקולד הלבן והוניל- עוגת בלונדיז, עם מוס שוקולד מריר וטראפלס שוקולד לבן!

הפעם את תחתית הבראוניז מחליפה תחתית בלונדיז רכה ועוגתית על בסיס שוקולד לבן, את ציפוי הגנאש המריר מחליף גנאש לבן ונילי, דיסקית המוס המונחת במרכז עשויה מוס שוקולד מריר שמכינים ללא חלמונים ואפילו ללא ג'לטין, ואת הטראפלס השוקולדים מחליפים כאן טראפלס שוקולד לבן רכים וממכרים.

 

 

אז איזו עוגה אתם מעדיפים? באמת שלי בעצמי קצת קשה להחליט ואת שתיהן אני אוהבת אהבת אמת, כל אחת בשילוב הטעמים שלה. עוגת הבראוני היא חגיגת שוקולד מריר פאדג'ית ומענגת, לעומת עוגת הבלונדיז אחותה המעודנת יותר בטעמים וניליים מעולים. לסיכום הפעם מקדישה לכם את השיר הבא, שמשקף בדיוק את התחושות שלי כלפי שתי העוגות

" בעירי היו שתי עלמות
שתי עלמות יפות ותאומות.
הן היו תמיד כל כך דומות
כל כך דומות היו העלמות
ואהבתי את שתיהן, אלי
זאת שלי היתה וזאת שלי,
ככה באו לי צרות טובות
שתיים הן ולא יודעות
זאת על זו, וזו על זאת "

מתוך: צרות טובות. מילים: שמרית אור / לחן: שלום חנוך

 

 כמה דברים לפני שמתחילים:

עניין של טעם-
במצברוח לעוגה לבנה בטעמי וניל נטו? מוזמנים להכין אותה עם מוס וניל עדין מעל במקום דיסקית המוס המריר, זה בדיוק מה שאני מתכוונת לעשות בפעם הבאה כדי להביא אותה לשלמות אמיתית

מתחשק לכם להכין את העוגה על תחתית בראוניז? או להמיר את הטראפלס בטראפלס שוקולדיים? מוזמנים לערבב להנאתכם בין שני המתכונים, ולהרכיב  בעצמכם את העוגה שהכי מתחשק לכם לזלול.

 

 עוגת בלונדיז טראפלס הפוכה  (עוגת בלונדיז, טראפלס שוקולד לבן ומוס שוקולד מריר)

החומרים:

למוס שוקולד מריר:
100 מ"ל (שליש כוס ועוד כף) חלב
180 גרם שוקולד מריר 60%, קצוץ
50 גרם חמאה, רכה
קורט מלח
250 מ"ל (גביע) שמנת להקצפה 38%

לטראפלס שוקולד לבן:
80 מ"ל (שליש כוס) שמנת להקצפה 38%
300 גרם שוקולד לבן, קצוץ
50 גרם חמאה, רכה
½ כפית מחית וניל או תמצית טובה
קורט מלח
2 כפות קוקוס טחון, לציפוי

לבלונדיז:
150 גרם חמאה
200 גרם שוקולד לבן, קצוץ
3 ביצים גדולות
2 כפיות תמצית וניל
120 גרם (חצי כוס ועוד 2 כפות) סוכר
1/2 כפית מלח
140 גרם (כוס) קמח
קורט אבקת אפייה

להרכבה ועיטור:
50 מ"ל (3 כפות וחצי) שמנת להקצפה 38%
100 גרם שוקולד לבן, קצוץ
1 כפית מחית וניל או תמצית טובה
40 גרם שוקולד חלב, קצוץ

כלים:
תבנית או רינג 24 ס"מ
תבנית או רינג 18 ס"מ

אופן ההכנה:

למוס שוקולד מריר:
מביאים בסיר קטן את החלב לרתיחה, יוצקים לקערה ובה השוקולד המריר הקצוץ, מניחים לשבת לדקה להינמס ומערבבים לתערובת חלקה. מצננים מעט עד שהתערובת עדיין חמימה, מוסיפים חמאה רכה וקורט מלח וטורפים להטמעה. מצננים לטמפרטורת החדר. מקציפים במערבל חשמלי שמנת להקצפה לקצפת יציבה אך רכה ומקפלים פנימה בהדרגה. יוצקים לתבנית או רינג 18 ס"מ מרופדת בניילון נצמד או בנייר אפייה ומקפיאים ל-4-6 שעות עד לילה להתייצבות מלאה.

לטראפלס שוקולד לבן:
מביאים בסיר קטן שמנת להקצפה לרתיחה, מניחים בצד. ממיסים על בן מארי (סיר המונח על גבי סיר נוסף ובו מים חמים) את השוקולד הלבן. מוסיפים את השמנת החמה פנימה בבת אחת וטורפים מיד לתערובת סמיכה וחלקה. מצננים מעט, מוסיפים חמאה רכה, וניל ומלח וטורפים להטמעה. מעבירים לקירור למשך 4-6 שעות עד לילה כך שהקרם מתייצב יחסית, הוא עדיין יישאר קצת רך וזה בסדר. יוצרים מהתערובת כדורים קטנים בגודל 2 ס"מ ומגלגלים בקוקוס טחון לציפוי. (הקפידו להכין את הטראפלס קטנים כדי לקבל כמות מספקת, הכי קל לזרוק פיסות מהטראפלס לתוך קערה מלאה בקוקוס טחון ולגלגל לכדורים, אפשר להיעזר בכפית פריזיאן למי שיש). שומרים בקופסה אטומה בקירור עד להרכבה.

לבלונדיז:
מחממים תנור ל-175 מעלות.  ממיסים את החמאה מניחים להצטנן. ממיסים בנפרד גם את השוקולד הלבן במיקרוגל או על בן מארי ומניחים בצד להצטנן. בקערה גדולה טורפים קלות ביצים עם תמצית וניל, סוכר ומלח. יוצקים פנימה בהדרגה את החמאה המומסת תוך טריפה לתערובת חלקה.  מנפים פנימה את הקמח עם קורט אבקת אפייה ומערבבים לבלילה חלקה. לסיום מוסיפים את השוקולד הלבן המומס ומערבבים לתערובת חלקה. יוצקים לתבנית או רינג 24 ס"מ, ואופים 20-24 דקות, כך שהעוגה זהובה למדי אך עדיין רכה במרכז. הקפידו שלא לאפות את העוגה יתר על המידה כדי שלא תתייבש, היא צריכה להישאר לחה וגואית במרכז. מצננים היטב.

להרכבה ועיטור:
ממיסים במיקרוגל או על בן מארי שמנת להקצפה ושוקולד לבן ומערבבים לגנאש חלק. מוסיפים וניל ומערבבים. מעבירים את הציפוי לקירור לחצי שעה או יותר להסמכה, ויוצקים על הבלונדיז. מעבירים בינתיים לקירור. מחלצים את מוס השוקולד מהתבנית. ממיסים את שוקולד החלב לעיטור במיקרוגל, מצננים מעט כדי שלא יהיה חם מדי למגע, מעבירים לשקית זילוף או לקונוס מנייר אפייה ומעטרים את המוס. מעבירים את דיסקית המוס בעדינות ומניחים במרכז הבלונדיז, מצמידים את הטראפלס סביב. שומרים את העוגה במקרר. מומלץ להוציא את העוגה לטמפרטורת החדר לריכוך קל קצת לפני שאוכלים.

 

 הכנתם את המתכון? אל תשכחו לצלם ולשתף בתוצרים היפים שלכם!

תייגו בתמונה את עמוד האינסטגרם שלי The_Cookie_Fairy
או שתפו אותה בעמוד הפייסבוק של פיית העוגיות