זהו, ספטמבר כבר כאן! החופש הגדול סוף סוף נגמר, ותקופת החגים כבר ממש מעבר לפינה. ממש בעוד רגע צנצנות ענקיות של דבש וערימות אינסופיות של תפוחים יכבשו כל חלקה טובה בסביבה, וכולנו ניכנס לטרפת הגדולה של ראש השנה. אפשר כבר להרגיש את זה בפירות החגיגיים שכובשים לאט לאט את המדפים- תאנים, רימונים, כפות תמרים, ואפילו גויאבות וחבושים כבר מצבצבצים, ומזכירים בקול תרועה שתקופת החגים בעוד רגע מגיעה. ברוח החגים, החלטתי הפעם לנצל את התאנים העסיסיות והכה אהובות עליי  (בכל זאת, מקום רביעי אחרי תותים, פטל ומנגו בסולם הפייה לא הולך ברגל) לציפוי של עוגת גבינה קרה פשוטה ומהירת הכנה, אך עדיין חגיגית ומרשימה.

 

 

העוגה מורכבת מקרם עשיר של גבינה בטעם מודגש של שוקולד לבן,  על תחתית של ביסקוויט קרמל ואגוזים קצוצים, ועיטור של פרוסות תאנים טריות ותלוליות קצפת קינמון. למרות קלות ההכנה מתקבלת עוגה יפה, טעימה ומרשימה למראה, שתדרוש מכם מקסימוםםםם חצי שעה של עבודה,  והרי לכם עוגת גבינה נפלאה ליישורים, שאף אחד לא ידע שהכנתם במינימום של השקעה. ושתהיה לכם זלילה נעימה!

 

 

 

  כמה דברים לפני שמתחילים:

גיוונים בטעמים-
פחות אוהבים טעם מודגש של שוקולד לבן?   ניתן להפחית מכמות השוקולד הלבן בבלילה, ואם מעדיפים אפילו לוותר עליו לגמרי   ולהכפיל על חשבון את כמות אבקת הסוכר לאיזון המתיקות.

אם מעדיפים, ניתן להשתמש עבור התחתית גם בביסקוויטים רגילים.

מה עושים אם אין תאנים?
פחות אוהבים תאנים? רוצים להכין את העוגה גם מחוץ לעונה? אפשר לעטר את העוגה גם בפירות אחרים, כמו תותים, מנגו, קיווי, דובדבנים, פירות יער, או קוביות תפוחים אגסים מוקפצות בקצת חמאה וסוכר.

מטורפים על תאנים? לשידרוג העוגה והעמקת טעם התאנים, ניתן למרוח את העוגה בריבת תאנים, ולסדר את פרוסות הפרי מעל.

ללא גלוטן-
אפשר גם להכין את העוגה עם ביסקוויטים ללא גלוטן להכנת הבסיס, לקבלת עוגה שתתאים גם לצליאקים

 

  עוגת גבינה קרה עם שוקולד לבן ותאנים

החומרים:

לבסיס ביסקוויט ואגוזים:
150 גרם ביסקוויט קרמל
100 גרם אגוזי מלך או פקאן
80 גרם חמאה, מומסת
קורט מלח

לקרם גבינה ושוקולד לבן:
12 גרם (3 כפיות שטוחות) ג'לטין
350 גרם שוקולד לבן, קצוץ
450 גרם גבינת שמנת 25%
250 גרם (גביע) גבינה לבנה 9%
2 כפיות תמצית וניל
500 מ"ל (2 גביעים) שמנת להקצפה 38%
70 גרם (חצי כוס ועוד כף) אבקת סוכר
קורט מלח

לעיטור:
125 מ"ל (חצי גביע) שמנת להקצפה 38%
2 כפות אבקת סוכר
1 כפית שטוחה קינמון טחון
8-12 תאנים טריות
מעט נפאז' או ריבת תאנים

כלים:
תבנית 24 ס"מ

אופן ההכנה:

לבסיס ביסקוויט ואגוזים:
במעבד מזון טוחנים יחד ביסקוויטים ואגוזים לפירורים דקים. מוסיפים חמאה מומסת וקורט יפה של מלח, מערבבים היטב ומהדקים לתחתית תבנית 24 ס"מ. מעבירים בינתיים לקירור.

לקרם גבינה ושוקולד לבן:
מערבבים בקערה קטנה ג'לטין עם 3-4 כפות מים, ומניחים לשבת לספוח נוזלים ל-5-10 דקות. במיקרוגל או על בן מארי ממיסים את השוקולד הלבן, מניחים להצטנן. מערבבים בקערה גדולה גבינת שמנת, גבינה לבנה ותמצית וניל. מוסיפים את השוקולד הלבן המומס תוך טריפה לתערובת חלקה. ממיסים את הג'לטין (15 שניות במיקרוגל), ומערבבים לתערובת חלקה ללא גושים. מוסיפים לג'לטין 2-3 כפות מתערובת הגבינה וטורפים להשוואת טמפרטורות.  יוצקים את התערובת בהדרגה לתערובת הגבינה תוך טריפה לתערובת חלקה. מקציפים במערבל חשמלי שמנת להקצפה עם אבקת סוכר וקורט מלח לקצפת יציבה, ומקפלים פנימה. יוצקים את הקרם על תחתית הפירורים ומעבירים להקפאה או לקירור למשך הלילה.

לעיטור:
מקציפים במערבל חשמלי שמנת להקצפה, אבקת סוכר וקינמון לקצפת יציבה. מעבירים לשקית זילוף עם צנטר חלק של 1.5 – 1 ס"מ, ומעטרים את העוגה סביב בתלוליות קצפת. שוטפים תאנים, פורסים בסכין חדה לפרוסות דקות ומסדרים על העוגה במעגלים. לשמירה על חיוניות הפרי, מומלץ להבריש את פרוסות התאנים במעט נפאז' מחומם עם מים או בריבת תאנים.

 

 הכנתם את המתכון? אל תשכחו לצלם ולשתף בתוצרים היפים שלכם!

תייגו בתמונה את עמוד האינסטגרם שלי The_Cookie_Fairy
או שתפו אותה בעמוד הפייסבוק של פיית העוגיות