"זה שיר פרידה,
אז בואו רק אמרו שלוםםםם…
אני אומר תודה
ואת יודעת שחלום,
סופו להתגשםםםםם…
אני אומר תודה
ואחר כך נושק
כמו חופים של ים עוזב,
אני עובר עכשיו ממך.
בין דמעות ובין כאב,
אני הולך אני הולךךךךךךךךך.. ."

שיר הפרידה היפה שכתב שלמה ארצי הפעם מוקדש לעונת התותים, שסופה הטראגי כבר הולך ומתקרב, ולא רחוק היום בו ניפרד מהפרי האדום ושובה הלב הזה, ונקבל את פניהם של פירות הקיץ.  אני לא בנאדם של שינויים, ותמיד מבאס להיפרד- במיוחד אחרי חורף שהיה גדוש במתכוני תותים בצורה בלתי נשלטת, כי יש כל כךךךך הרבה דברים טעימים ויפים שאפשר להכין מהפרי הנפלא הזה!
ובמיוחד עכשיו כשהמחירים סוף סוף הפכו שפויים, זה רק עושה עוד יותר חשק להכין מהתותים כל דבר אפשרי. עוד עוגה. ועוד ריבה. וטארט. וקינוח. או סתם ככה לאכול אותם עם סוכר ושמנת חמוצה ולהתמוגג… אחחחחח….. תותים!

 

 

את המתכון הנוכחי למגדלון פחזניות תותים, התכוונתי להכין כבר בתחילת החורף, אבל בכל פעם צץ לי רעיון חדש ומגניב אחר שאיתגר את דחיית הסיפוקים המוטלת בספק שלי, ומשבוע לשבוע הכנת הפחזניות הלכה ונדחתה… כשכבר היה נדמה שהחמודות יאפו מתישהו בין "אף פעם לא" לבין "אולי אולי בחורף הבא", מערום של תותים מיותרים שנשארו במקרר וחיפשו תעסוקה,  גאלו אותו משנת הקיץ שהיתה צפויה לו, והביאו את הישועה התותית הרצויה. אל תחששו מהמראה היוקרתי, כל מי שהתנסה בהכנת פחזניות יכול לשדרג אותן בקלות לקינוח המרשים הזה.

מגדלון הפחזניות הממולא בקרם תותים עשיר, מקבל אצלי כהרגלי את הכינוי "נזירות", עיברות מקומי לשם הקינוח בצרפתית – "רליז'יוז", שכנראה העניק להן בעבר צרפתי בעל חוש הומור ודימיון מפותח, שהחליט ששתי הפחזניות יחד נראות כמו נזירה שמנמנה. את הנזירות השמנמנות שלי, החלטתי להלביש הפעם בסיגנון קצת יותר אלגנטי, עם חליפה אדומה ומבריקה, צווארון לבן ומגוהץ וכובע אופנתי ותואם. בחיי שכל מה שחסר זה רק תיק קטן וכרטיס אשראי, כדי שיוכלו לצאת ולקרוע את השאנז אליזה… אז גם אתם מוזמנים לחגוג איתי את סוף עונת התותים בשיא האדמוניות, ובינתיים גברת פחזנית, השיר הזה מוקדש לך!

 

  כמה דברים לפני שמתחילים:

לפני שתשאלו-
פונדנט עבור הציפוי ניתן לרכוש בחנויות האפייה המובחרות. מי שלא הצליח להשיג והתעורר במצברוח נועז במיוחד, יכול גם להכין פונדנט לבד בבית, הסבר מצורף ממש כאן בתחתית העמוד

במקרה הכינותי מראש-
רוצים להכין את הפחזניות בהמשך וחוששים שהתותים יעלמו מהמדפים? הקפיאו כבר עכשיו תותים שלמים או מחית תותים ביתית,  ותוכלו להשתמש בהם בהמשך, ולהתגעגע לחורף.

 

  נזירות תותים

החומרים ל-14 קינוחים:

לקראמבל:
50 גרם חמאה, רכה
60 גרם סוכר חום בהיר דמררה
60 גרם קמח

לקרם תותים:
6 גרם ג'לטין
500 גרם מחית תותים  (תותים טחונים בבלנדר או במעבד מזון ומסוננים במסננת)
4 ביצים
2 חלמונים
160 גרם סוכר
160 גרם חמאה, רכה

לבצק רבוך:
85 מ"ל מים
85 מ"ל חלב
80 גרם חמאה
1 כפית מחוקה סוכר
1/2 כפית מלח
100 גרם קמח, מנופה
3 ביצים גדולות

לציפוי:
250 גרם פונדנט
צבע מאכל אדום (לא חובה)
פרחים מבצק סוכר או מרציפן לעיטור

אופן ההכנה:

לקראמבל:
מעבדים את כל חומרי הקראמבל במעבד מזון לתערובת אחידה. מרדדים בין 2 ניירות אפייה, לעלה דקיק של כ-2 מ"מ, ומעבירים לקירור או הקפאה במשך שעתיים לפחות להתייצבות. קורצים מהבצק עיגולים בשני גדלים- 14 עיגולים בקוטר של כ-3 ס"מ, ו-14 עיגולים בקוטר של כ-5  ס"מ.

לקרם תותים:
משרים ג'לטין ב-2 כפות מים. מחממים בסיר את מחית התותים ומביאים לרתיחה. טורפים בקערה ביצים, חלמונים וסוכר. יוצקים פנימה מחצית מתערובת התותים החמה ומערבבים להשוואת טמפרטורות. משיבים את התערובת לסיר, ומבשלים על להבה נמוכה תוך עירבוב רצוף, עד שהתערובת מסמיכה קלות מצפה כף וכמעט מגיעה לבעבוע, לקבלת קרם אנגלז (85 מעלות). ממיסים ג'לטין ומוסיפים פנימה. מצננים מעט, וטורפים פנימה את החמאה הרכה. מכסים את פני הקרם בניילון נצמד,  ומעבירים לקירור לכמה שעות עד שהקרם מתייצב. מעבירים לשקית זילוף ושומרים בקירור עד למילוי.

לבצק רבוך:
מחממים תנור ל-180 מעלות. בסיר קטן מבשלים מים, חלב, חמאה, סוכר ומלח, עד שהחמאה נמסה והתערובת מגיעה לרתיחה טובה. מוסיפים את הקמח בבת אחת, ומערבבים לבצק שנפרד מדפנות הסיר. משיבים לכיריים ומייבשים את הבצק על להבה נמוכה במשך דקותיים, תוך כדי עירבוב ומעיכה קלה. מעבירים את הבצק לקערת מערבל חשמלי עם וו גיטרה, ולשים במהירות נמוכה במשך כמה דקות, עד שכבר אינו חם למגע. (אפשר גם פשוט לערבב היטב בעזרת כף, זאת יופי של תראפיה). טורפים בקערה קטנה את הביצים, ומתחילים להוסיף לבצק בהדרגה כף או שתיים בכל פעם, תוך כדי עירבוב במהירות נמוכה עד לקבלת בצק חלק, מבריק ודביק, שמתיחתו בין שתי אצבעות יוצרת שפיץ. מעבירים לשקית זילוף עם צנטר חלק בגודל של כ-1.5 ס"מ, ומזלפים על תבנית מרופדת בנייר אפייה  14 פחזניות גדולות ו-14 פחזניות קטנות במרווחים ביניהן, בערך בגודל עיגולי הקראמבל. (אם רוצים להיות מדוייקים, אפשר לסמן לפני הזילוף עיגולים בגודל הרצוי על נייר האפייה). מניחים על כל פחזנית עיגול קראמבל בגודל המתאים, ישר מהמקפיא, ואופים במשך 30-35 דקות לצבע זהוב-שחום. מצננים היטב, יוצרים נקב בתחתית כל פחזנית בעזרת צנטר, וממלאים את הפחזניות בקרם.

לציפוי:
מחממים את הפונדנט על בן מארי עד למרקם נוח לעבודה, ומוסיפים צבע מאכל אדום עד לקבלת גוון אדום יפה. טובלים את ראשה של כל פחזנית בזיגוג, ומנערים קלות להסרת זיגוג עודף. מניחים על גבי כל פחזנית גדולה פרח לבן גדול מבצק סוכר או מרציפן, מצמידים מעל פחזניה שנייה בעזרת מעט פונדנט. לעיטור מצמידים בעזרת מעט פונדנט פרח קטן בזווית הראש. שומרים את הפחזניות בקירור. הפחזניות במיטבן ביום ההכנה.

 

 הכנתם את המתכון? אל תשכחו לצלם ולשתף בתוצרים היפים שלכם!

תייגו בתמונה את עמוד האינסטגרם שלי The_Cookie_Fairy
או שתפו אותה בעמוד הפייסבוק של פיית העוגיות