זה לא סוד שאחרי ארוחות חג גדולות כמו בחג הפסח קשה לזלול קינוחים עמוסים וכבדים ומה הפלא? אחרי שזללנו סלט תפוחי אדמה, מצות עם חרוסת, כבד קצוץ, געפילטע פיש, מרק עם קניידלאך –  וזה עוד לפני שהגיעה בכלל המנה העיקרית… למי נשאר מקום? אני בטוחה שיש ביניכם חריגים כמוני שנולדו עם הפגם הגנטי של קיבה נפרדת לקינוחים, אבל משפחתי אינה כזו ולכן בארוחות חג עשירות שכאלה, אני משתדלת להכין קינוח קליל ועדין בטעם מרענן, לפחות אם אני רוצה שהוא באמת יאכל.

בשל קוצר זמן, ארוחת החג השנה דרשה ממני להכין קינוח פשוט ומהיר להכנה אז החלטתי ללכת על הקינוח הקלאסי – קרם תותים, וכדי להתאימו לחג הפסח החלטתי למלא אותו לתוך פירמידות של שוקולד לבן. חיש קל שלפתי מארון האפייה שלי תבנית סיליקון בצורת פירמידות שמעולם לא נוצלה, וקדימה לעבודה. תוך חצי שעה מתחילת ההכנה, היה לי קינוח נפלא ומרשים בלי בעיה, המשפחה הצביעה ברגליים והקינוח נזלל בן רגע וקצר הצלחה.

 

פירמידות שוקולד לבן במלית קרם תות

החומרים ל-12 יחידות (2 תבניות סיליקון):

לפירמידות:
400 גרם שוקולד לבן

לקרם תות:
250 גרם תותים + 12 תותים קטנים
80 גרם (שליש כוס ועוד כף) סוכר (כדאי למנן בהתאם למתיקות התותים)
1 כף ליקר תפוזים או ברנדי (לא חובה)
7 גרם (כפית וחצי) ג'לטין
60 מ"ל (רבע כוס) חלב
250 מ"ל (גביע) שמנת להקצפה 38%

לבסיס (לא חובה):
400 גרם ביסקוויטים (או עוגיות לפסח במקרה הזה)
100 גרם (חצי כוס) סוכר
120 גרם חמאה

אופן ההכנה:

לפירמידות:
להמיס שוקולד לבן על בן מארי לנוזל חלק. במידה והשוקולד נוזלי מאוד, כדאי להניח מעט להצטנן ולהסמיך. לחלק את התערובת בין השקעים בתבניות, ולמרוח אותה בצורה שווה על דפנות כל שקע בעזרת מרית או כפית. לוודא שהדפנות בכל שקע אינן דקות מדי על מנת שלא יסדקו, ואינן עבות מדי כדי שלא ישברו שיניים. להעביר את התבניות להקפאה.

לקרם תות:
להניח במעבד המזון 250 גר` תותים יחד עם הסוכר וליקר התפוזים או הברנדי, ולעבד למחית חלקה ויפה. להמיס את הג`לטין בחלב או במים, לתת להצטנן ולערבב לתוך מחית התות. להקציף את השמנת להקצפה בקערת מערבל חשמלי לקצפת יציבה, ולקפל אליה בהדרגה את מחית התות עד לתערובת חלקה. להוציא את תבניות הסיליקון המצופות בשוקולד לבן מן המקפיא. לפרוס את 12 התותים הקטנים לקוביות קטנות, ולהניח מעט בכל אחד מן השקעים. לחלק את קרם התות בין השקעים, לכסות ברדיד אלומיניום ולהעביר לקירור.

לבסיס:
לעבד את הביסקוויטים והסוכר במעבד מזון לפירורים. להמיס את החמאה ולהוסיף אותה פנימה, לערבב לקבלת פירורים לחים. לשטח את התערובת על גבי נייר אפייה בתבנית גדולה של תנור, ולאפות בחום 180 מעלות במשך כרבע שעה עד להשחמה קלה. לתת להצטנן ולפרוס לריבועים בגודל תואם לתחתית הפירמידה. לשמור בקופסא אטומה.

להרכבה:
להניח בכל צלחת תחתית ביסקוויט, לשחרר הסיליקון את הפירמידה ולהניח מעל הבסיס. כדאי לקשט בתותים טריים.