עוגיות שוקולד פאדג' משמחת לב אנוש, תקראו להן מושלגות, מתפוצצות, או פקעות – בכל השמות הן כל כך טעימות! המתכון הנוכחי לקוח מעל השולחן והוא ומצלח במיוחד ובארומה תפוזית ממכרת.

הטעות הנפוצה הרווחת בקרב עוגיות אלה היא לרוב אפיית יתר, ולכן בזמן האפייה חשוב לפטרל ליד התנור ולשלוף אותן ברגע הנכון- במידה והעוגיות יאפו חמש דקות מעבר לנדרש, הן יאבדו מהמרקם הפאדג`י שלה וחבל. יש לאפות אותן בסך הכל 10 דקות, רק  עד שהעוגיות יתחילו להתרחב ויווצרו בהם סדקים, אך המרקם עדיין ישאר רך ופאדג'י. (ולא להיבהל מהמרקם הרך בתום האפייה – לאחר צינון ארוך הן יתייצבו). כמו כן אל תוותרו בשום פנים על הקירור הארוך של הבצק – הוא חיוני לקבלת עוגיות תפוחות ועגלגלות שלא ישתטחו על התבנית.

 

כמה דברים לפני שמתחילים:

-לא אוהבים תפוזיות בעוגיות שלכם? אפשר לוותר על קליפת התפוז המגוררת, ולהמיר את ליקר התפוזים בכל ליקר שאתם אוהבים.

 

עוגיות שוקולד תפוז מושלגות

החומרים:
350 גרם שוקולד מריר
50 גרם חמאה
3 ביצים בטמפרטורת החדר
100 גרם סוכר
40 מ"ל (3 כפות) ליקר תפוזים
גרידת תפוז מ-2 תפוזים
100 גרם קמח מנופה
1 כפית מחוקה אבקת אפיה
120 גרם שקדים טחונים דק

לציפוי:
סוכר
אבקת סוכר

אופן ההכנה:
ממיסים יחד את השוקולד והחמאה. מנפים יחד את הקמח ואבקת האפיה. מקציפים את הביצים והסוכר לתערובת תפוחה ובהירה. מוסיפים את קליפת התפוז ואת הליקר. מקפלים פנימה את תערובת השוקולד המומס, מוסיפים את הקמח המנופה עם אבקת האפיה, ואת השקדים הטחונים. תתקבל בלילה נוזלית למדי.מצננים את הבלילה 4 שעות במקרר, עד שהיא מתקשה.יוצרים עיגולים קטנים בעזרת כפית טבולה במים רותחים.מגלגלים את העיגולים בסוכר, ולאחר מכן מגלגלים פעמיים באבקת הסוכר.העוגיות צריכות להיות מצופות היטב ומכל כיוון באבקת סוכר.מניחים את הכדורים על נייר אפיה, לוחצים עליהם מעט, רק כדי שלא יתגלגלו בתבנית, ואופים בחום של 190 מעלות למשך 10-12 דקות. העוגיות יתנפחו וייווצרו בהם סדקים ושבילים של שוקולד בין כל הלבן המתוק והמושלג הזה.