שוב חג שבועות האהוב מתקרב בצעדי ענק, ואיתו ממשמשים ובאים השולחנות העמוסים עד צוואר באוכל הכי טעיםםםםםם בעולם! קישים, מאפים גבינתיים, בלינצ'סים, סלטים שווים, פסטות בשמנת ועוגות גבינה מעולות- כולם לגמרי מהווים מדגם מייצג לאוכל שאני פשוט מוכנה לחיות עליו כל החיים… ולשמחתי בחג הזה כולם מאוגדים על שולחן חגיגי אחד.

לרגל החג, אני ונטלי האלופה הבלתי מעורערעת מהבלוג עוגיו.נט, החלטנו להיפגש ולרקום עבורכם שולחן שבועות שלםםםםם! לצורך הפרויקט גייסנו לצידנו שחקנית חיזוק היסטרית במיוחד, רחלי קרוט האחת והיחידה, אותה אתם ודאי מכירים מהאתר הסופר פופולריFoodpage, ויחד הרמנו עבורכם שולחן עם תשעה מתכוני שבועות שוים במיוחד, שיכולים להיזלל גם אצלכם בערב החג.

 

צילום: נטלי לוין

 

בשלושת הימים הקרובים תוכלו למצוא אצל כל אחת מאיתנו שלושה מתכונים מתוך שולחן החג שלנו. כבר עכשיו מחכים לכם אצל רחלי ביצי הפתעה במילוי קרמי של מוס שוקולד ומוס גבינה-ושוקולד לבן, ואצל נטלי קיש מנגולד, אפונה וגבינה צפתית שלא תצליחו להפסיק ליישר. אני החלטתי לפתוח את המרתון שלי במתכון לעוגת בלינצ'ס חגיגית.

כבר מילדות, ארוחת שבועות בערב החג אצלנו בבית, לא היתה מושלמת ללאבלינצ'ס גבינה וצימוקים. תמיד הוא יהיה מונח על השולחן, ויזלל לצד קישים פשטידות ומאפים מלוחים. מאז ומתמיד מלאכת הטיגון הוטלה עליי, ואני שרק חיפשתי סיבות להיכנס למטבח שמחתי לבצע אותה, וששתי לבלות את אחר הצהריים שלפני ערב החג בהקפצה של עוד ועוד בלינצ'סים לקראת הארוחה.

 

צילום: נטלי לוין

 

הפעם כדי לשדרג את ההגשה של הבלינצ'ס המסורתי, החלטתי להכין ממנו מגדל קומות מרשים, כך שבמקום למלא ולגלגל כל בלינצ'ס, פשוט מורחים את המלית בין השכבות. התוצאה המתקבלת חמודה ומרשימה, וניתן לפרוס ממנה כל קומה בדיוק כמו עוגה. בהמשך השבועיפורסמו שאר המתכונים משולחן החג שלנו, המשיכו לעקוב!

 

 

 כמה דברים לפני שמתחילים:

הקטנת כמויות-
פחות במצברוח למגדל קומותיים? אפשר גם להקטין את הכמויות בשליש, ולהכין עוגה בקומה אחת בלבד.

במקרה הכינותי מראש-
ניתן להכין את בלילת הבלינצ'ס יום קודם, לשמור בקערה מכוסה במקרר, ולטגן כשיש לכם פנאי.
לא רוצים להכין הכל ברגע האחרון?  גם את עלי הבלינצ'ס עצמם ניתן לטגן יום קודם, לשמור בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר, ולמלא את המגדל ביום ההגשה.

גיוונים בטעמים-
מעדיפים בבלינצ'ס שלכם שמנת חמוצה? פחות אוהבים לימוניות בגבינה, או שונאים צימוקים?  הרגישו חופשי לשחק עם סוגי הגבינות, המתיקות והתיבול במלית, לקבלת מלית הבלינצ'ס שאתם הכי אוהבים!

 

 מגדל בלינצ'ס חגיגי

החומרים:

לבלינצ'ס:
6 ביצים
750 מ"ל (3 כוסות ו-2 כפות) חלב
40 גרם (3 כפות) סוכר
3/4 כפית מלח
300 גרם (2 כוסות ו-2 כפות) קמח
80 גרם חמאה, מומסת ומצוננת

למלית:
500 גרם גבינה כחושה לאפייה 5% (טבורוג או טוב טעם)
450 גרם (2 גביעים) גבינת שמנת 25%
500 גרם שמנת של פעם (2.5 גביעים), אפשר גם גבינה לבנה 9%
125 גרם (חצי כוס ועוד 2 כפות) סוכר
גרגירים ממקל וניל או 1 כף תמצית וניל
קליפה מגוררת מ-2 לימונים
250 מ"ל (גביע) שמנת להקצפה 38%
200 גרם (כוס וחצי) צימוקים בהירים

כלים:
מחבתות בשני גדלים (אני השתמשתי ב-20 ס"מ ו-15 ס"מ)

אופן ההכנה:

לבלינצ'ס:
בקערה גדולה טורפים ביצים, חלב, סוכר, מלח וקמח לתערובת חלקה, (אפשר גם להיעזר בבלנדר מוט כדי לדאוג שלא יהיו גושים). מוסיפים חמאה מומסת וטורפים היטב כך שנטמעת בבלילה. מכסים ומעבירים את התערובת לקירור למשך שעה עד לילה. מחממים מחבת טפלון בגודל הרצוי (אני השתמשתי במחבתות של 20 ס"מ ו-15 ס"מ). משמנים קלות רק לפני הטיגון הראשון, ויוצקים מהבלילה למחבת בשכבה דקה. מנענעים את המחבת כך שהבלילה תשתטח על כל המחבת, ומטגנים כדקה-שתיים עד שהשוליים  מראים סימני השחמה. משחררים את דפנות הבלינצ'ס בעזרת מזלג, והופכים על צלחת. (אם רוצים הופכים ומטגנים לדקה מהצד השני אבל לא חייבים, כשמטגנים רק בצד אחד ומניחים במערום, הצד השני כבר מתבשל מהאדים, והחביתיות מתקבלות רכות יותר ולא מתייבשות). בסה"כ מתקבלות מהתערובת בערך 15 חביתיות גדולות ו-15 קטנות.

למלית:
מערבבים יחד בקערה גבינה כחושה עם גבינת שמנת לריכוך ומרקם חלק. מוסיפים שמנת או גבינה לבנה, סוכר, וניל וגרידת לימון. מקציפים שמנת להקצפה במערבל חשמלי ומקפלים פנימה. מוסיפים צימוקים ומערבבים. עורמים מגדל של חביתיות עם 2-3 כפות מהמלית בין כל בלינצ'ס לבלינצ'ס, ושומרים בקירור עד להגשה. מפדרים באבקת סוכר ומגישים.

 

 הכנתם את המתכון? אל תשכחו לצלם ולשתף בתוצרים היפים שלכם!

תייגו בתמונה את עמוד האינסטגרם שלי The_Cookie_Fairy
או שתפו אותה בעמוד הפייסבוק של פיית העוגיות