שבועות בפתח וכולם במתח, מחכים בציפייה לקראת החג הכיייייייייייייי טעים בשנה! ממש בעוד רגע יכוסו שולחנות ארוכים במפות לבנות, זר פרחים חגיגי יונח במרכז, ריחות מפתים של פשטידות ועוגות גבינה עדינות יעלו מכל החלונות ברחוב, ועל השולחן יערמו המוני תבניות וצלחות הגשה עמוסות בשלל מאכלים חלביים ונפלאים.

 

צילום: נטלי לוין

אם גם אתם מחפשים רעיונות חדשים למאכלים שיפארו את שולחן החג שלכם,  אני, נטלי מ-עוגיו.נט וגם רחלי מ-foodpage, באנו לעזרת חבר והתכנסנו במיוחד כדי להקים עבורכם את שולחן השבועות המושלם, הכולל תשעה מתכונים חדשים שתהנו להכין ובעיקר לזלול בערב חג, או בכל ימות השנה. בפוסט הקודם כבר פורסם אצלי מתכון למגדל בלינצ'ס חגיגי שירשים את האורחים, והפעם תזכו לקבלמתכון לכוכבת הגדולה של הארוחה, הלא היא עוגת הגבינה.

 

צילום: נטלי לוין

 

עוגות גבינה הן אהבת אמת אצלי, ולאורך השנים רקחתי עוגות גבינה בשילובי טעמים רבים ומפתים. כך תוכלו למצוא בבלוג עוגת גבינה עם בננות בקרמל, לצד עוגת גבינה עם תחתית של תפוחים ופקאן. יש גם עוגת גבינה קפה, או עוגת גבינה קפואה בדבש וקינמון, ואפילועוגת גבינה עם חלבה פיסטוק– כי עם גבינה הכל הולך, והכל הכל טעיםםםםם!

הפעם לרגל החג, החלטתי דווקא לאפות עוגת גבינה לבנה וצחורה, עוגה חגיגית וקלאסית, בלי תוספות טעמים ובלי תיחכומים- עם תחתית של פירורי ביסקוויט, מלית גבינה אפויה עדינה, וציפוי של מוס גבינה אוורירי, או  בקיצור- עוגת דאבל גבינה!

עוגת הגבינה מתקבלת בעלת מרקם עשיר וקרמי, בטעם עדין וגבינתי, ובתוספת ציפוי מוס גבינה קליל שיוצר תענוג גבינתי אמיתי. לעיטור ברוח החג העוגה מקושטת בפירות טריים,  לקבלת עוגה מושלמת לחג שכל אחד ישמח ליישר ממנה פרוסה. למתכונים נוספים משולחן החג שלנו, אתם מוזמנים לקפוץ לבקר כבר עכשיו אצל חברותיי למסיבת שבועות- אצל עוגיונט מחכה לכם מתכון מגניב ללחמניות סלק ופרמזן הכי יפות שראיתם בחיים, ואצל רחלי ממתינות בציפיה אצבעות פילו במילוי בטטה וגבינה קלות ומעולות, שלא תפסיקו לנשנש! חלק ג' של מרתון שבועות יגיע מחר, אל תשכחו לבוא בלבן

 

 

 כמה דברים לפני שמתחילים:

במקרה הכינותי מראש-
עוגות גבינה משתבחות לאחר ישיבה של יום או יומיים במקרר, לכן מומלץ מאוד להכין את העוגה מראש!

ללא גלוטן-
אפשר גם להכין את העוגה עם ביסקוויטים ללא גלוטן בבסיס, לקבלת עוגה שתתאים גם לצליאקים

 עוגת דאבל גבינה

החומרים:

לבסיס:
200 גרם ביסקוויטים (או עוגיות ללא גלוטן)
30 גרם (2 כפות) סוכר חום בהיר דמררה
80 גרם חמאה, מומסת

למלית גבינה אפויה:
675 גרם (3 גביעים) גבינת שמנת 25%
185 גרם (כוס פחות כף) סוכר
1 כפית תמצית וניל
200 מ"ל (גביע) שמנת חמוצה 15%
50 מ"ל (חמישית כוס) שמנת להקצפה 38%
4 ביצים גדולות
3 כפות שטוחות קורנפלור

למוס גבינה:
6 גרם (כפית ורבע) ג'לטין
3 חלמונים גדולים, בטמפרטורת החדר
100 גרם (חצי כוס) סוכר
60 מ"ל (רבע כוס) חלב
225 גרם (גביע) גבינת שמנת 25%, בטמפרטורת החדר
250 מ"ל (גביע) שמנת להקצפה 38%

לעיטור:
פירות העונה

כלים:
תבנית 22-24 ס"מ

אופן ההכנה:

לבסיס:
טוחנים במעבד מזון ביסקוויטים עם סוכר חום בהיר לפירורים דקים. מוסיפים חמאה מומסת וקורט מלח, מערבבים היטב, ומשטחים בתחתית תבנית עם תחתית מרופדת בנייר אפייה ודפנות משומנות.

למלית גבינה אפויה:
מחממים תנור לחום 150 מעלות. מערבבים בקערה גבינת שמנת, סוכר ותמצית וניל. מוסיפים שמנת חמוצה ומתוקה ומערבבים. מוסיפים ביצים, אחת בכל פעם וטורפים לתערובת חלקה. מנפים פנימה את הקורנפלור ומערבבים לתערובת אחידה.  יוצקים לתבנית, ואופים כ-70 דקות, כך שהעוגה יציבה למראה אך עדיין מעט רוטטת במרכז.  מצננים מעט בתנור, מעבירים לצינון בטמפרטורת החדר ושולחים למקרר לכמה שעות לקירור.

למוס גבינה:
מערבבים בקערית ג'לטין עם 2-3 כפות מים, ומניחים לשבת לספוח נוזלים ל-5-10 דקות. בסיר קטן מערבבים חלמונים, סוכר וחלב. מניחים על גבי סיר נוסף ובו מים חמים (בן מארי), ומבשלים בעדינות תוך טריפה רצופה 2-3 דקות, עד שהתערובת מסמיכה כך שמצפה כף וכמעט מגיעה לבעבוע. מסננים לתוך קערה עם גבינת השמנת וטורפים לתערובת חלקה. ממיסים את הג'לטין (10 שניות במיקרו), מוסיפים לקערה ומערבבים. מצננים לטמפרטורת החדר. לסיום מקציפים את השמנת להקצפה לגבעות רכות ומקפלים פנימה לקרם חלק. יוצקים על גבי עוגת הגבינה, מחליקים ומעבירים לקירור למשך הלילה להתייצבות. מומלץ לתת לעוגה להשתבח ליום או יומיים לפני האכילה. מעטרים בפירות העונה לפני ההגשה.

 

צילום: רחלי קרוט

 

 הכנתם את המתכון? אל תשכחו לצלם ולשתף בתוצרים היפים שלכם!

תייגו בתמונה את עמוד האינסטגרם שלי The_Cookie_Fairy
או שתפו אותה בעמוד הפייסבוק של פיית העוגיות