
קאפקייקס חוף ים – למסיבות סוף השנה ולימי הולדת
סוף שנת הלימודים כבר מתקרב בצעדי ענק, ואיתו גם ההכנות למסיבות הסיום במסגרות השונות.
אם גם אתם (ובעיקר אתן, מלכות שכמוכן!) מההורים שמתנדבים בכל פעם מחדש להביא עוגה למסיבת הסיום בגן או בכיתה,
גם הפעם אני שמחה לצרף לכם רעיון חדש באווירת קיץ סוערת.
בבלוג כבר תוכלו למצוא שלל רעיונות למסיבות סוף השנה ולמתנות אכילות-
החל מעוגת חוף ים האהובה, המדריך המלא לעוגת שוקולד גן מחולקת, ביסקוויטים מקושטים "בתוך הים", קאפקייקס שנאפים בגביעי גלידה,
עוגת בית ספר בעיטור עפרונות וופלים, עוגיות דפי צביעה, עוגיות תודה לגננת או למורה ועוד ועוד.
הפעם שמחה לצרף עוד מתכון חמוד לרשימה שיתאים בדיוק לחגיגות הקיץ ולסוף השנה:
קאפקייקס חוף ים!
קאפקייקס חוף ים – צפו בסירטון ההכנה

קאפקייקס חוף ים – באווירה קיצית ומקסימה

אלו קאפקייקס חמודים וקלי הכנה שמכינים בקלות מבלילה בחושה, אופים בגביעי נייר אישיים, מצפים בזיגוג אבקת סוכר מהיר צבוע בתכול, מפזרים פירורי ביסקוויט, ומעטרים בכל קישוט שמתחשק ויכניס אתכם לאווירה קיצית.
אני הכנתי הפעם קאפקייקס על בסיס של עוגות וניל לשם גיוון, אבל כאן תמצאו מתכון קליל וטעים לעוגות שוקולד אישיות מומלצות כתחליף.
מאחר והקאפקייקס אינם דורשים קירור הם גם יוכלו לשבת כמה שעות בחוץ במסיבת הסיום,
ניתן לשנע אותם בקלות או לארוז בשקיות צלופן למתנות אישיות, ואפשר להתאים אותם גם לכל האלרגיות הקיימות-
אין בהם אגוזים/בוטנים/שומשום (גם לא חשש ל), וניתן בקלות גם לאפות אותם ללא מוצרי חלב, גלוטן או ביצים.


קאפקייקס חוף ים – אפשר להתאים לכל אלרגיית מזון
כמה דברים לפני שמתחילים:
במקרה הכינותי מראש-
ניתן לאפות את הקאפקייקס גם יומיים-שלושה לפני האכילה ולשמור אותם מכוסים היטב במקרר.
כדאי לעטר ולקשט יום קודם או ביום ההגשה.
עיטורי ים לקישוט-
אפשר לקשט את הקאפקייקס בכל ממתק שקשור לעולם הים, הם יתקבלו חמודים גם ללא עיטורים כלל.
-קונכיות וצדפים: מכינים מצימקאו או בצק סוכר בעזרת תבנית סיליקון מחנויות אפייה/מסיבות. אפשר גם לרכוש עיטורי כוכבי ים וצדפים מוכנים מבצק סוכר בחלק מחנויות האפייה/מסיבות.
-דגים: חטיפי דג דג, דגיגי גומי/סוכריות סודה דגים מחנויות הממתקים.
-דובונים שוכבים על מגבת: שטיחוני גומי חמוצים + עוגיות זהבה ושלושת הדובים. אפשר גם לנעוץ את הדובונים בתוך גומי טבעות למראה של גלגל ים.
-שמשיות: מטריות נייר קיסם מחנויות חד"ם/מסיבות.
קאפקייקס חוף ים
החומרים לכ-10-12 קאפקייקס:
לעוגות וניל רכות:
4 ביצים L
500 מ"ל (2 גביעים) שמנת מתוקה (או- קרם קוקוס/קצפת צמחית)
2 כפיות תמצית וניל
330 גרם (כוס ושני שליש) סוכר
קורט מלח
350 גרם (2 כוסות וחצי) קמח (או- קמח לל"ג)
2 כפיות אבקת אפייה
לציפוי:
30 גרם פתי בר (או- פתי בר לל"ג)
150 גרם אבקת סוכר, מנופה
1.5-2 כפות מים
מעט צבע מאכל ג'ל תכלת/טורקיז
לעיטור אלגנטי ושיקי:
קונכיות וצדפים מצימקאו/בצק סוכר
סוכריות פנינים / פניני קראנץ' בצבע לבן
לעיטור משמח לילדים:
עוגיות דובונים (זהבה ושלושת הדובים)
שטיחי גומי חמוצים, חתוכים לפיסות (למראה של מגבת)
מטריות נייר קיסם (מטריות קוקטייל)
גומי דגים / דג דג
קאפקייקס חוף ים – צפו בסירטון ההכנה
אופן ההכנה:
לעוגות וניל רכות:
- מחממים תנור ל-170 מעלות בחום עליון ותחתון. טורפים בקערה ביצים עם שמנת מתוקה, וניל, סוכר ומלח.
- מוסיפים לקערה קמח ואבקת אפייה וטורפים במטרפה רק עד לבלילה אחידה, הימנעו מעירבוב יתר.
- מחלקים את התערובת בין שקעים של תבנית מאפינס מרופדים בעטרות נייר, או לתוך כוסות אפייה מקרטון עד כ-2/3 מגובה השקעים.
- אופים 22-25 דקות, או עד שקיסם הננעץ במרכז הקאפקייקס יוצא יבש, מצננים היטב לפני הציפוי.
לציפוי:
- מרסקים היטב את הפתי בר כשהוא בתוך שקית בעזרת פטיש שניצל/מערוך, או במעבד מזון, עד לפירורים דקים. מעבירים לקערה קטנה.
- מעבירים לקערה את אבקת הסוכר המנופה, מוסיפים מים בהדרגה תוך עירבוב עד לקבלת זיגוג לבן וסמיך מאוד.
- מוסיפים מעט צבע מאכל ג'ל תכלת/טורקיז (אפשר להוסיף עם קיסם נגיעה) ומערבבים לגוון תכול בהיר. מכסים את קערת הזיגוג בצלחת או בניילון נצמד עד לשימוש מאחר והוא נוטה להתייבש כשאינו מכוסה.
לעיטור:
- מכינים על משטח העבודה את כל חומרי העיטור שבחרתם כך שיהיו בהישג יד. הזיגוג מתחיל להתייבש מהר מרגע הציפוי ויש לעטר כל קאפקייק מיד לאחר הציפוי.
- מעבירים כפית גדושה מהזיגוג לכל קאפקייק, מחליקים בכפית כך שישתטח ויכסה את כל העוגה. הזיגוג ישתטח לאט לאט ויהפוך לחלק ויפה. חשוב שהציפוי יהיה סמיך מאוד כדי שיהיה אטום לא שקוף, במידה והוא הופך שקוף זה אומר שהוא נוזלי מדי ויש להוסיף לו עוד אבקת סוכר לעיבוי.
- מפזרים פירורי פתי בר על קצת פחות ממחצית הקאפקייק, ומעטרים מיד בעיטור הרצוי.
במידה ויש אלמנטים שצריכים הדבקה אפשר להיעזר בטיפה מהזיגוג. - נותנים לקאפקייקס לשבת קצת בטמפרטורת החדר כך שהזיגוג יתייבש ויתייצב. שומרים בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר.



יהיו מתישהו מתכונים לעוגות רושם ומוס..? מלא זמן לא היה מתכון לעוגת מוס אמיתית (בלי אבקת פודינג בטעם וניל, רחמנא ליצלן) 😢
אולי לקראת ראש השנה…? אולי לפני…? 🤞🤞
היי
אכן הרבה זמן לא היו פה כאלה, בעיקר כי פיתוח מתכונים לעוגות מוס מורכבות ומרובות שכבות דורש יחסית הרבה מאוד זמן,
שהיה לי בשפע כשלא היו לי ילדים קטנים וכרגע פחות נמצא אצלי במלאי… זו האמת לאמיתה…
תהיי סמוכה ובטוחה שגם לי ממש מדגדג באצבעות להכין כאלו וברגע שאוכל מבטיחה שמדי פעם יחזרו לככב כאן.
יש לי כבר כמה כאלה בתיכנון ומבטיחה להגיע לזה ברגע שאמצא לזה פנאי.
בינתיים ממליצה לעבור על קטגוריית עוגות המוס ועל קטגוריית אתגרי האפייה בבלוג, בטוחה שתמצאי בה גם מתכונים שטרם נוסו וכולם מומלצים בחום.
שבוע נעים וטעים
אתגרי אפייה:
https://www.cookie-fairy.com/category/עוגות/עוגות-מורכבות/
תודה רבה על התשובה, פייה יקרה.
ממש שימחת כשכתבת שיש לך מתכוני עוגות מוס רושם בתכנון, אני מחכה בקוצר רוח! אבל ממש 🙂
מקווה שתמצאי את הזמן לכך או את השת"פ שיאפשר לך להשחיל מתכון לעוגה כזאת חח
האמת שכבר ניסיתי את רוב מתכוני עוגות הרושם הממש מושקעות שלך (המתכון תמיד מדוייק, טעים ובאמת מרשים!) פרט לעוגות עם אגסים ומשמשים, אני מוחה על פירות בקינוחים (פרט לתפוחים, הדרים, תותים ופירות יער 😁).
זה כנראה לא זמן טוב לספר שהרעיון הראשון שבא לי להכין כולל פירות, חחחח
חחחחח
מקסימום, אמצא להם תחליף ואכין את העוגה עם התאמה למתנגדי פירות בקינוחים (ולפתן זה לא קינוח! 😁) כי כל המתכונים שלך מושלמים ומדוייקים.
סתם זורקת רעיון, אפשר לבסס את המתכון שלך לרולדת מוצארט כעוגת רושם, הוא פשוט מושלם לזה.
מוס שוקולד ושכבה או אינסרט של מוס פיסטוק או קרמו פיסטוק ואת המרציפן לעשות כשכבת דיסקית של מרציפן נקי (מרציפן זה החיים) או אולי כדורים שמסתתרים במוס… סליחה על השיגוע, אני חושבת ומפנטזת על זה מאז שפרסמת את המתכון אז כבר החלטתי לחלוק 🫣🫣
הי, אפשר להכין את קישוטי הצדפים משוקולד לבן?
היי יעל
גם אני כמובן מעדיפה שוקולד לבן, שלא יהיה לך שום ספק,
אבל ספציפית בעיטורים של עוגות בעיקר בימים חמים,
שימוש בשוקולד לבן יותר בעייתי- פשוט כי מחוץ למקרר ללא טימפרור הוא נמס…
והעיטורים לא יחזיקו מעמד לאורך זמן.
אז אם את מגישה את הקאפקייקס ביומולדת בבית, כשהעיטורים יוצאים ישר מהמקרר זה בסדר,
אבל אם את לוקחת אותם למסיבה מחוץ לבית והם צריכים להיות כמה שעות בחוץ הקופח של יוני-יולי, שוקולד לבן לא יחזיק מעמד.
לאחר שנים של תיעוב כלפי צימקאו, למדתי לחיות איתו בשלום בעיטורים קטנים מהסיבה הזו בדיוק- הוא פשוט לא נמס בקלות ומחזיק מעמד הרבה יותר בחוץ וההבדל משמעותי.
אגב גם למדתי להבין שקיים היום גם צימקאו יחסית טעים, ובכלליות שלילדים אין שום בעיה איתו והוא טעים להם מאוד, אם זה מנחם.