תגידו- אתם אנשים של קיץ או של חורף?
בעבר הייתי לגמרי נערה של קיץ, ורק חיכיתי לחודשי יולי אוגוסט המהבילים שכבר תגיע השמש הקופחת ואוכל לרבוץ בחוף הים,
עם ענבים בקופסת פלסטיק, התחושה של גרגירי החול בין אצבעות הרגליים, רעש המטקות ברקע וארטיק לימון שנוטף עד למרפק.

כשגדלתי קצת והתחתנתי התחלתי דווקא להעריך את ימי החורף הקרים-
פתאום קסם לי יותר להתכרבל בבית עם בן זוגי, לקפוץ ראש לתוך סוודר ענק עם שרוולים ארוכים, להתחפר מתחת לפוך ולהנות מקולות הגשם שדופק בחלונות עם כוס גדולה של קפה ביד אחת, ופרוסה שמנמנה של עוגת שמרים חמימה וריחנית שהרגע יצאה מהתנור ביד השניה.

אבל השנה לאחר שהפכתי לאמא, הגעתי למסקנה חד משמעית בנושא-
אני שונאת את החורף! אבל ממש! או יותר נכון- אני ממש רוצה שהוא כבר ייגמר…
ואפילו מוכנה להציע משלוח ענק של עוגות וקינוחים למי שיגרום לחורף להיגמר עוד השבוע

 

 

לכל מי שתהה לגבי הסיבה בה בקושי כתבתי לאחרונה, היא טמונה בכך שאת מרבית הימים בחודשיים האחרונים בילתה הקטנה שלי במחלות חורף ובמחלות ילדות שונות ומשונות ואם זה לא מספיק גם אני ובנזוגי נדבקנו ברצף של הצטננויות שקפץ מאחד לשני.
כל הורה לילדים ודאי יודע שאין שיברון לב גדול יותר מלראות תינוק מתוק חולה וחסר ישע, ואין קושי גדול יותר מלהתמודד עם הסיטואציה כשגם אתה חולה בעצמך.

בין כוס תה אחת לחברתה, בין שיעול לממחטה, החלטתי שאני חייבת לפרסם כאן מתכון מתוק לרפואה לכבוד תחילת השנה האזרחית החדשה,  ודרדסתי לעצמי מתכון מנחם ופשוט להכנה שמכינים ללא צורך במיקסר, אך מושחת, מפנק וממכר כמו שאני אוהבת-
נגיסי חמאת בוטנים ונוטלהההההה!

 הקליקו כדי להגיע לעוד מתכוני עוגיות שוות

 

נגיסי עוגיות קטנים ומושחתים הם אחד הנשנושים החביבים עליי ביותר, כמו למשל המתכון לנגיסי עוגיות שוקולד צ'יפס במילוי בראוניז, או המתכון לחטיפי קרמל ושוקולד חלב בתחתיות בצק פריך שהיווה השראה גם למתכון הנוכחי, אך למרות המראה הדומה מאוד של הנגיסים שילוב הטעמים והמרקמים שלהם אחר לחלוטין.

הנגיסים המושחתים והעשירים הללו הפעם עשויים בצק מהיר הכנה בטעם מודגש של חמאת בוטנים, מתוק מצד אחד ועם נגיעה של מליחות ממכרת מצד שני, שלהכנתו פשוט מערבבים את המרכיבים בכף.
את הבצק משטחים לאחר קירור בתבנית מיני מאפינס או בכוסות חד פעמיות לאפייה בגודל דומה, ממלאים במלית השוקולדית האולטימטיבית – נוטלה! או כל ממרח שוקולד שאתם אוהבים, ומהדקים מעל עוד קצת בצק לכיסוי כדי לאטום את המלית בפנים.

את הממרח אני מעדיפה להקפיא בתלוליות קטנות לפני המילוי, כך יהיה לנו קל יותר לאטום את הבצק מבלי שיימרח לנו לכל כיוון, וגם נוכל לוודא שהנוטלה תישאר רכה רכה ולא תתייבש ותתייצב בזמן האפייה.
התעוררתם במצברוח מושחת במיוחד? תוכלו גם לצפות את החטיפים בתום האפייה בשכבה דקה של שוקולד חלב מומס ולפזר מעל קצת מלח ים אטלנטי שנותן קונטרסט מושלם.

התוצאה המתקבלת- נגיסים מושחתים במיוחד של בצק חמאת בוטנים רך עם מלית נוטלה וציפוי שוקולד חלב דקיק מעל, בשילוב טעמים של מתוק ומלוח. טעימים וממכרים ברמות קשות, מושלמים לחובבי חמאת הבוטנים והנוטלה, ביחד או לחוד.

 

 כמה דברים לפני שמתחילים:

במקרה הכינותי מראש-
ניתן לאפות את הנגיסים מראש ולשמור בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר, אבל לדעתי הם היו הכי טעימים ביום האפייה

מלית הנוטלה-
על מנת שיהיה ניתן למלא את הנגיסים בקלות בנוטלה, מקפיאים במתכון חצאי כפיות-כפיות מהמלית מראש, ולאחר מעבירים את המלית הקפואה לקלתיות הבצק. דרך זו גם מסייעת לנוטלה להישאר רכה וקרמית גם לאחר האפייה.

עם זאת קחו בחשבון שמחוץ למקפיא הנוטלה מתחילה להפשיר במהירות רבה, ולכן כדאי להוציא בכל פעם כמה תלוליות של ממרח קפוא ולמלא את הנגיסים במיוחד בימים חמים, אחרת תצטרכו להחזיר את הנוטלה למקפיא ולחכות שתתייצב שוב כדי להמשיך.

ציפוי השוקולד-
מי שמעדיף להעניק לנגיסים שלו טעם חמאת בוטנים מודגש יותר וטעם שוקולדי מודגש פחות, יכול גם לוותר על ציפוי השוקולד מעל.

 

 נגיסי חמאת בוטנים ונוטלה

החומרים ל-12 יחידות:

למילוי:
נוטלה, או כל ממרח שוקולד שאוהבים

לבצק חמאת בוטנים:
60 גרם חמאה, רכה מאוד
50 גרם (רבע כוס) סוכר לבן
40 גרם (3 כפות) סוכר חום כהה
1/3 כפית מלח
75 גרם (שליש כוס פחות חצי כף) חמאת בוטנים ממותקת
1 חלמון L
1/2 כפית תמצית וניל
130 גרם (כוס פחות כף) קמח
1/3 כפית סודה לשתייה

לציפוי (לא חובה):
70 גרם שוקולד חלב, קצוץ
1 כפית שמן
מעט מלח ים אטלנטי

כלים:
תבנית מיני מאפינס (שקעים בקוטר 5 ס"מ ובגובה 3 ס"מ),
אפשר גם כוסות חד פעמיות לאפייה בגודל דומה

אופן ההכנה:

למילוי:
מסדרים על תבנית או מגש שנכנס למקפיא ומרופד בנייר אפייה 12 תלוליות נוטלה קטנות במרווחים, מחצי כפית יפה עד כפית לכל תלולית, בהתאם לרמת השחיתות והגרגרנות האישית. מעבירים למקפיא לשעה וחצי-שעתיים או יותר להתייצבות.

לבצק חמאת בוטנים:
מערבבים בקערה בינונית את החמאה הרכה עם סוכר לבן, סוכר חום כהה, מלח וחמאת בוטנים לקרם רך. מוסיפים חלמון ותמצית וניל ומערבבים להטמעה. מוסיפים קמח וסודה לשתייה, מערבבים בכף עד שהקמח קצת נטמע ומתקבלים גושי בצק גדולים ומאחדים את הבצק בלישה ידנית קלה לבצק אחיד ורך. מעבירים לקירור לשעה וחצי-שעתיים.

מחממים תנור ל-180 מעלות.  מחלקים את הבצק ל-12 כדורים שווים.
משטחים בכל פעם חצי כדור בצק בתבנית שקעים מיני מאפינס ליצירת קלתיות בצק קטנות. מוציאים בכל פעם מהמקפיא כמה תלוליות של נוטלה או ממרח שוקולד ומניחים בזריזות במרכז כל קלתית בצק (מהר לפני שזה נמס!). משטחים מעט בכל פעם חצי כדור בצק שני בכף היד, מכסים את המלית ומהדקים היטב מהצדדים כך שהמלית תהיה אטומה בפנים (כמו פאי סגור). אופים 12-15 דקות עד שהבצק תופח ומזהיב יפה. מצננים מעט.

לציפוי (לא חובה):
ממיסים את השוקולד במיקרוגל או על בן מארי, מוסיפים שמן לדילול ומערבבים. משטחים על כל אחד מהנגיסים שכבה דקה של שוקולד לציפוי, מפזרים מעל מעט מלח ים אטלנטי. מקררים קצרות להתייצבות. שומרים בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר, בקיץ כדאי לשמור במקרר.

 

 הכנתם את המתכון? אל תשכחו לצלם ולשתף בתוצרים היפים שלכם!

תייגו בתמונה את עמוד האינסטגרם שלי The_Cookie_Fairy
או שתפו אותה בעמוד הפייסבוק של פיית העוגיות