חבורת "מבשלים ביחד" התאגדה שוב לרגל החופש הגדול, כדי לאפות ולבשל איש איש בבלוגו בנושא אחד משותף – חזרה לילדות!
כי אין כמו חופשת הקיץ, כדי לעורר זיכרונות נוסטלגיים, ולהתרפק על המאכלים של פעם… כאלה שכל ביס שלהם מעניק תחושה של חיבוק חם ורק המחשבה עליהם עושה פלאשבק עצום לילדות, וחשק היסטרי לרוץ למטבח כבר עכשיו ולטעום מהם שוב…
אצלי זה למשל… טורט תפוזים גבוה ואוורירי בטעם של בית, כזה שאמא הכינה בערב שבת ופידרה בהררים של אבקת סוכר, והריח המפתה שטף את כל חדר המדרגות במתיקות סתווית ומשכרת… כעכים מלוחים עם שומשום שדודה אריאלה אפתה לנו בחופש הגדול, בזמן שאני ראיתי בסלון איך שמשון ויובב תלו את פינוקיו על העץ, ובכיתי… (זיכרון ילדות אמיתי, מגיל הגן)

 

 

בלינצ'ס של דודה נילי עם הרבה סירופ שוקולד מעל, שהיה שווה לצעוד בשבילו ברגל עד לרחוב הרא"ז. וגם עוגות השמרים שלה במילוי שוקולד, ששמן אז יצא למרחוק וכולנו רק חיכינו לבקר אצלה כדי לטעום…
בצק עוגיות שאבא הכין וזילף איתי במזרק עוגיות, במיליון צורות מגניבות! כל כך נהניתי מהבילוי במטבח ומזמן האיכות הזה עם אבא, וכבר אז הבנתי שבצק עוגיות זה הדבר הכי טעים בעולם!
עוגיות שושנים מהקונדיטוריה מול הבית, שהמוכרת הרשתה לי לטעום אם אעזור לה לקפל קופסאות קרטון קטנות עבור הלקוחות, ואני כמובן התנדבתי בשמחה – כי מה לא אעשה בשביל עוגייה?
שוקולדים שהרשו לי לקנות, אם אסכים ללכת ולעשות את הקניות בשק"ם בעצמי. ואני כמובן תמיד הסכמתי. ושבתי עם נשיקולדה. או טורינו, ורוזמרי. ושוקולד חלב בצורת משולשים עם הטבעה של שלגיה והגמדים.
וסוכריית קמח בצורת משרוקית. ודני שובבני. וחטיף קומיקס שאוכלים עם חלב, אבל אני העדפתי בלי. וביצים מהמכונה של התוכי שבזבזתי עליהן ערימות של עשרות אגורות ושקלים

 

 

מבין כל הזיכרונות המתוקים כולם, החלטתי הפעם לבחור דווקא בפנקייקס- מאכל ילדות שהיה אחד הראשונים שהכנתי בעצמי, והולך איתי עד היום בכל פעם שממש מתחשק לנו משהו מתוק ולאף אחד אין כוח לטרוח על עוגות מורכבות. בכל זאת, אין קינוח אינסטנט מתוק וכיפי יותר לרגע האחרון מאשר ערימת פנקייקס שווים עם גלידה, מחומרים זמינים שתמיד יש בבית.

הפעם החלטתי לשדרג את הפנקייקס שלי בהשראת הגירסה היפנית הנקראת "הוטקייקס", בה מטגנים את הבלילה בתוך רינגים, כדי שהפנקייקס יוכלו לנסוק מעלה-מעלה ויתקבלו גבוהים ושמנמנים במיוחד-
כי בוקר טוב במיוחד מתחיל עם פנקייקס של לפחות 4 ס"מ :)כדי לוודא שהפנקייקס יתבשלו כמו שצריך למרות גובהם, במהלך הטיגון מכסים את המחבת במכסה גדול, כך שהחלק הפנימי שלהם מתאדה ומקבל מרקם קצת עוגתי. התוצאה- פנקייקס שמנמנים שכיף להספיג בהרבה הרבה מייפל, ולחגוג במסיבת תה ורדרדה וקיטשית כמו שאני הכי אוהבת! אז מי מצטרף לסעודת פנקייקס סוערת?

ואם נשארתם עם חשק לעוד מתכוני ילדות, אתם מוזמנים לבקר גם אצל הבלוגרים האחרים המשתתפים בפרויקט, שם תוכלו למצוא המון מתכונים נוסטלגיים שכל כך עושה חשק להכין.

 

 

 כמה דברים לפני שמתחילים:

חשוב לומר-
הפנקייקס עבים ועוגתיים, בעלי מתיקות עדינה מאוד, ולכן מיועדים להגשה עם הרבה מייפל או כל רוטב אחר שאתם אוהבים, להשלמת הטעם והמרקם. מי שלא מתכוון להטביע אותם בערימות של רוטב, יכול להגדיל את כמות הסוכר בבלילה לפי הטעם האישי.

הרינגים בהם משתמשים-
מומלץ להשתמש עבור טיגון הבלילה ברינגים בגובה של 3-4 ס"מ- ברינגים נמוכים מדי הבלילה תגלוש מעבר לדפנות, ברינגים גבוהים מדי יהיה לכם יותר קשה להפוך את הרינג,  והבלילה עלולה שלא להתבשל כמו שצריך במרכז.

טיפ קטן להכנה-
הקפידו שלא לטגן את הפנקייקס על להבה גבוהה מדי- עדיף לטגן על להבה נמוכה יותר ולאורך זמן,  מאשר שלא יהיו מוכנים במרכז.

 

 פנקייקים שמנמנים במיוחד

החומרים ל-8-10 פנקייקס:
2 ביצים גדולות
50 גרם (רבע כוס) סוכר
180 מ"ל (שלושת רבעי כוס) חלב
1 כפית מחית וניל או תמצית טובה
50 גרם חמאה מומסת ומצוננת, או שמן קנולה
200 גרם (כוס וחצי) קמח
1/2 1 כפיות אבקת אפייה
1/4 כפית סודה לשתייה
1/4 כפית מלח

כלים:
4 רינגים 7-10 ס"מ (מומלץ בגובה של כ-4 ס"מ)

אופן ההכנה:
יוצקים לקערה ביצים, סוכר, חלב, וניל, וחמאה מומסת או שמן וטורפים במשך דקה. מנפים לקערה נפרדת קמח, אבקת אפייה, סודה לשתייה ומלח. מוסיפים את החומרים היבשים לקערת החומרים הרטובים, וטורפים לבלילה אחידה. גוזרים רצועות של נייר אפייה בגובה הרינגים, ומצמידים לתוך רינגים משומנים. (לחילופין ניתן גם לשמן את הרינגים היטב, אם יש לכם מספיק מוטיבציה לשפשף אותם בתום הטיגון. גם במידה ומשתמשים ברינגים גבוהים יותר, כדאי להשתמש בנייר אפייה בגובה של כ-4 ס"מ, כדי שלא תסתבכו כשתהפכו את הפנקייקס).

מניחים את הרינגים על מחבת גדולה משומנת קלות, וממלאים בבלילה בעזרת מצקת עד למחצית מגובה הרינג. מניחים מעל מכסה סיר גדול כך שמכסה את כל המחבת, ומטגנים על להבה בינונית בחום נמוך 7-12 דקות, עד שתחתית הפנקייקס משחימה. מרימים את הרינג בעזרת מרית טיגון או תרווד, הופכים בעדינות ונחישות לצד השני ומטגנים להזהבה. מסירים את הרינג בזהירות רבה (זהירות זה חם! כדאי להיעזר בנייר סופג או במגבת, ולתמוך בפנקייק ביד השניה), מקלפים את נייר האפייה סביב, מספיגים בהרבהההה מייפל- וזוללים!

 

 הכנתם את המתכון? אל תשכחו לצלם ולשתף בתוצרים היפים שלכם!

תייגו בתמונה את עמוד האינסטגרם שלי The_Cookie_Fairy
או שתפו אותה בעמוד הפייסבוק של פיית העוגיות