אז כבר חודשיים שאני מבריזה מאתגר חומר הגלם החודשי בשל חוסר זמן, והיה ברור לי שהפעם אני חייבת לחזור לסורי, במיוחד כשחומר הגלם לו מוקדש החודש הוא אחד הטעמים הכי אהובים עליי ever – הלא הוא –  קרמל! אבל מה אפשר להכין כשכבר כל כך חם בחוץ, וכל מה שמתחשק הוא להתחרדן מול המזגן מחובקים עם כוס משקה קר? כמובן, חטיפי גלידה!בדרך כלל אני נוטה לשמור את מתכוני הגלידה שלי לחודשי הקיץ המאוחרים, כשיולי ואוגוסט לוהטים בחוץ, אבל השנה החום הכבד הגיע כל כך מוקדם, שהחלטתי שאני בעצמי לא אתנגד לחטיף צונן ומקרר כבר עכשיו. ואם כבר מדברים על חטיפי גלידה, אין כמו לעשות הומאז' לאחד מחטיפי הגלידה הכי טעים שיש, הלא הוא הסניקרס!

 

 

בשנה שעברה כבר הכנתי עוגת גלידת סניקרס בהשראתו של החטיף האהוב  (עוד לא הכנתם? למה אתם מחכים?) והפעם החלטתי ליצור חטיפי גלידה אישיים, לא מורכבים להכנה, ללא אפייה, טעימים וממכריםםםםם! החטיפים ממולאים בגלידת חמאת בוטנים שמכינים בבית בקלות ובמהירות רבה, פשוט על ידי עירבוב של חמאת בוטנים, חלב מרוכז ושמנת מתוקה מוקצפת – ובלי שום מכונת גלידה! את תערובת הגלידה יוצקים לכל תבנית אינגליש קייק שיש בבית, ולאחר שהיא מתקשה פורסים לפרוסות, ממלאים בקרמל רך ובחצאי בוטנים קלויים, ומצפים בציפוי שוקולד חלב-מריר מתפצפץ. התוצאה היא באמת עונג עילאי וטעים בטירוף, שלא תוכלו להפסיק לנשנששששש!

 

 

 

ובגלל שאנחנו בכל זאת בפוסט קרמל, ומאחר ורבים נוהגים לבקש ממני טיפים להכנת קרמל כמו שצריך, קבלו את-

כל הטיפים להכנת הקרמל המושלם:

1. הסיר-
לבישול קרמל מומלץ להשתמש בסיר בעל תחתית עבה, כדי שהחום יתפזר בצורה כמה שיותר אחידה. כמו כן חשוב לדאוג שהסיר יהיה יבש ונקי לגמרי, כדי שהסוכר לא יתגבש באמצע הבישול (קריסטליזציה). לבשלני קרמל מתחילים או למי שנוטה לשרוף קרמל על דרך קבע, מומלץ גם להשתמש בסיר שתחתיתו אינה כהה, כדי שתוכלו להבחין בקלות לאיזה גוון מגיע הקרמל במהלך הבישול.

2.הסוכר-
חשוב שכמות הסוכר לא תיצור בסיר שכבה עבה מדי, לכן אם אתם מבשלים כמות גדולה של סוכר, הגדילו את הסיר בהתאם. כמו כן הקפידו להשתמש בסוכר נקי וללא לכלוכים או שאריות שיפריעו לבישול.

3.אל תיגע פן תיפגע-
במהלך בישול הסוכר, כל עוד לא לא מתקבלת כמות יפה של קרמל בסיר, אסור לגעת בסוכר או לערבב-תנו לו להינמס על להבה בינונית-נמוכה בנחת, ואם יש צורך לערבב פשוט נערו קלות את הסיר בתנועה מעגלית.

4.מה עושים כשיש גושים?
פעמים רבות בעת הבישול, שכבת הסוכר בתחתית הסיר כבר נמסה ומתקרמלת, בעוד שכבה שלמה של גרגירי סוכר לבנים נותרת מעליה. אל תיבהלו, זה בסדר גמור וניתן לפיתרון- הגבירו מעט להבה, ותנו לסיר מדי פעם ניעור טוב בעזרת הידית עד שהסוכר יימס לחלוטין. מרגע שמרבית כמות הסוכר הפכה לקרמל, תוכלו גם להיעזר בכף לרגע כדי להפוך את גושי הסוכר אם צריך. מרגע שהסיר כולו מלא בקרמל, כבר ניתן לערבב את התערובת ללא חשש, כך שגם אם בסוף הבישול עדיין נותרו בקרמל כמה גושים גדולים, הגבירו מעט להבה וערבבו או נערו את הסיר עד שהם נמסים לחלוטין.

5.השרוף-
כשהקרמל מגיע לגוון חום כהה-שחור הוא נשרף ומקבל טעם מריר, לכן הקפידו להפסיק את הבישול בזמן, ולבשל את הקרמל רק עד לגוון ענברי עמוק. קחו בחשבון שמרגע שסירופ הסוכר מתחיל לקבל גוון ענברי בהיר, הוא יתחיל להשחים במהרה, לכן הישארו בפטרול ליד הכיריים, והקפידו לבשל אותו על להבה יחסית נמוכה. כמו כן חשוב לקחת בחשבון שהקרמל תמיד נוטה להמשיך ולהתבשל בסיר החם גם לאחר שהלהבה כבויה, לכן כדאי לעצור את הבישול מעט לפני שמתקבל הגוון הרצוי.

6. ולסיום גם טיפ למתקדמים-
רוצים להכין כמות גדולה של קרמל בסיר? התחילו בבישול כמות חלקית בלבד של הסוכר בסיר עד לקבלת קרמל בהיר. כעת תוכלו להוסיף בכל פעם כמות נוספת מהסוכר פנימה, ובכל פעם לבשל תוך טריפה עד שהסוכר נמס לגמרי ונוצרת שוב תערובת קרמלית חלקה.

 

 כמה דברים לפני שמתחילים:

חשוב לומר-
המתכון אינו מתיימר לחקות את חטיף הגלידה המקורי של סניקרס, אלא הוכן בהשראתו. עם זאת הוא עדיין טעיםםם בטירוף, יש שיאמרו אף יותר מהמקור 🙂

הכנה בקיץ-
גלידה הביתית יציבה במרקמה, אבל כמו כל גלידה בימים חמים  גם היא מתחילה להינמס בזמן העבודה. במידה ומכינים את המתכון בקיץ, היו נדיבים בזמני הקירור בין השלבים כמה שיותר ודאגו להכניס את החטיפים להקפאה במהלך ההכנה בכל פעם בו היא מתחילה להראות סימנים של להתרכך. חשוב גם לוודא שהמקפיא שלכם מכוון לקירור מירבי על מנת שהגלידה תהיה כמה שיותר יציבה, ולעבוד בבית ממוזג היטב. בכל מקרה בימים שרביים במיוחד הכנת החטיפים עלולה להיות מאתגרת במיוחד, מאחר והגלידה עלולה להינמס ביתר קלות פחות מומלץ להכין אותן בחום כבד.

סף המתיקות-
קחו בחשבון שבדומה לחטיפי גלידה, החטיפים המתקבלים עשירים ומתוקים למדי.

במקרה הכינותי מראש-
ניתן להכין את החטיפים זמן רב מראש, ולשמור בהקפאה בקופסה אטומה.

ראו הוזהרתם-
הבלוג לא לוקח אחריות על נשנושים בלתי פוסקים של חטיפי גלידה סניקרס,   כמו כן מתריע בפני תופעות לוואי אפשריות, כמו ריצה למקרר באמצע הלילה בלי שאף אחד רואה,   החבאה של חטיפים משאר בני המשפחה, ואכילת חטיפים בשרשרת. על אחריותכם!

 

 חטיפי גלידה סניקרס

החומרים ל-7 חטיפים  (מי אמר להכפיל כמויות?)

לגלידת חמאת בוטנים (ללא מכונה):
180 מ"ל (שלושת רבעי כוס פחות כף) שמנת להקצפה 38%
60 גרם (2 כפות) חמאת בוטנים חלקה
150 גרם (5 כפות נדיבות) חלב מרוכז

לקרמל:
75 גרם (שליש כוס ועוד כף) סוכר
75 מ"ל (שליש כוס פחות כף) שמנת להקצפה 38%
1 כף שטוחה דבש
30 גרם חמאה
קורט יפה של מלח
25 גרם בוטנים קלויים או מטוגנים, חצויים

לציפוי:
125 גרם שוקולד חלב, קצוץ
125 גרם שוקולד מריר, קצוץ
2 כפות שמן, או חמאת קקאו

כלים:
תכנית כיכר מאורכת (אינגליש קייק)
(אני השתמשתי בתבנית 30×10 ס"מ)

אופן ההכנה:

לגלידת חמאת בוטנים:
שמים את חמאת הבוטנים בקערה בינונית ומחממים קלות במיקרו לריכוך. מוסיפים חלב מרוכז ומערבבים לתערובת אחידה. אם התערובת חמימה, מצננים לטמפרטורת החדר לפני שממשיכים. מקציפים במערבל חשמלי שמנת להקצפה לקצפת יציבה, ומקפלים לחמאת הבוטנים לתערובת אחידה. מרפדים תבנית כיכר בנייר אפייה, ומשטחים בה את התערובת לשכבה ישרה. מעבירים להקפאה להתייצבות מוחלטת למשך כ-6 שעות, והכי טוב למשך הלילה.

לקרמל:
בסיר קטן מבשלים את הסוכר עד לקבלת קרמל. במקביל לבישול, מחממים שמנת להקצפה בסיר קטן או במיקרו עד לרתיחה. ברגע שהסוכר מקבל צבע קרמלי יפה, יוצקים פנימה את השמנת החמה בזרם דק תוך עירבוב רצוף (זהירות מהאדים!) לקבלת רוטב קרמל חלק. אם נשארים לכם קצת גושי קרמל, המשיכו לבשל תוך עירבוב, והם ימסו לאיטם. מוסיפים דבש וחמאה ומערבבים לתערובת חלקה. מבשלים לעוד דקה-שתיים תוך בעבוע חזק להסמכה קלה, מוסיפים קורט יפה של מלח, ומצננים היטב עד שהתערובת מסמיכה אך עדיין נוזלית מעט ליציקה.

מחלצים את הגלידה מהתבנית ומעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה (פנו עבור התבנית מקום במקפיא). אם יש צורך מיישרים מעט את הדפנות לקבלת מלבן יפה, וחותכים לפרוסות בגודל הרצוי- אני חתכתי למלבנים ברוחב של כ-4 ס"מ ובאורך התבנית. (בקיץ מומלץ להעביר להקפאה להתייצבות לפני שממשיכים, על מנת שהגלידה לא תהיה רכה מדי).

משכיבים את מלבני הגלידה על התבנית, ובעזרת כפית פריזיאן או כפית רגילה, יוצרים בעדינות לאורך כל מלבן תעלה קטנה בעומק של בערך 1.5 ס"מ. חשוב לא לחפור את התעלה עד לקצה, אלא להשאיר דפנות של  כסנטימטר מכל צד, על מנת שרוטב הקרמל לא ינסה לנזול החוצה לפי שמתקשה. (בימי חורף קרים ניתן לטבול את הכפית במים רותחים כדי להקל על יצירת התעלה, בקיץ ממש אין צורך מאחר והגלידה מתרככת במהרה, וחשוב לעבוד במהירות כדי שלא לחמם את הגלידה יותר מדי בעזרת האצבעות. גם הפעם אם הגלידה כבר הספיקה להתרכך לכם אפסנו בהקפאה לפני שתמשיכו).

 

מפזרים חצאי בוטנים בכל שקע, ממלאים בכפית גדושה של רוטב קרמל, ומפזרים כמה חצאי בוטנים נוספים מעל. מעבירים להקפאה למשך שעתיים לפחות ואפשר גם לכל הלילה עד שהגלידה מתייצבת היטב- חשוב שהיא תהיה מוצקה לגמרי לפני הציפוי.

לציפוי:
שמים בסיר קטן את השוקולד והשמן או חמאת הקקאו, ומניחים על גבי סיר נוסף ובו מים רותחים, ממיסים עד לקבלת ציפוי שוקולד נוזלי וחלק לגמרי (במקרה הזה פחות כדאי להמיס את השוקולד במיקרו). לציפוי נוח וקל, מומלץ להניח את הסיר על משטח העבודה, כשהוא מונח באלכסון על מגבת מקופלת, ויוצר בריכה שוקולדית נוחה לטבילה. טובלים בכל פעם חטיף גלידה בשוקולד הנוזלי, הופכים בעדינות בעזרת מזלג כך שיצופה גם מהצד השני, מרימים מצידו התחתון על גבי המזלג, ומניחים על תבנית האפייה. מעבירים את החטיפים להקפאה קצרה להתייצבות הציפוי. אם רוצים מעבירים את יתרת השוקולד לקונוס מנייר אפייה ומזלפים פסים
דקים מעל לכל חטיף. שומרים את החטיפים בקופסה אטומה במקפיא, זוללים ישר מההקפאה.

 

 הכנתם את המתכון? אל תשכחו לצלם ולשתף בתוצרים היפים שלכם!

תייגו בתמונה את עמוד האינסטגרם שלי The_Cookie_Fairy
או שתפו אותה בעמוד הפייסבוק של פיית העוגיות