טרום פורים שמח! כשהייתי קטנה הייתה לאמי חברה טובה, שבאופן קבוע בפורים בכל שנה, נהגה להגיע אלינו עם משלוח מנות שכולו מאפים ודברי מתיקה תוצרת בית. בתור חובבת מתוקים כבר מילדות, לא היה דבר קסום יותר בעיני. היא היתה האדם היחיד שהכרתי שבאמת הכין משלוח מנות מעשה ידיו, ובכל שנה מחדש, בהגיע חג פורים, רק חיכיתי לרגע בו משלוח המנות שלה יגיע אלינו הביתה, כדי לטעום מכל עוגייה וממתק שהכינה בעצמה…

אז אין ספק שיש משהו קסום בנתינה הזו שיש במשלוח מנות ביתי- כזה שהכנת בעצמך, וטרחת עליו שעות על גבי שעות, רק כדי לשמח את האחר, ואין ספק שהאהבה הזאת מורגשת בכל נגיסה.אם גם אתם מתכננים לאפות משלוח מנות ביתי מכל הלב, ברחבי הבלוג כבר מחכים לכם מתכונים רבים של עוגיות טעימות למשלוח המנות, כולל מתכון אוזני ההמן הצבעוניות בו שיתפתי אתכם ממש לפני כמה ימים.

 

 

הפעם שמחה לחלוק אתכם מתכון נוסף לאוזני המן לרגל החג, המבוסס על לא אחר מאשר עוגיית המעמול האהובה- כי למרות שהמעמולים הן עוגיות מסורתיות לפורים בפני עצמן, אין סיבה שלא לנצל את הבצק המיוחד הזה גם ליצירת אוזני המן!הבצק המיוחד של מעמולי ההמן מבוסס על בצק המעמול הכה ממכר שלי, שהופך אותן מסתם אוזני המן במלית תמרים, לאוזני המן טעימות ומיוחדות, המזכירות מעמול ממש. הבצק מועשר בקצת קורנפלור ואבקת סוכר שמעניקים לעוגיות מרקם קצת נימוח ונמס בפה, וגם משלב בתוכו מעט סולת, המעניקה לאוזניים טיפונת של קראנצ'יות מפתיעה בכל נגיסה.

לסיום לקבלת טעם אותנטי מוסיפים לבצק קצת מי זהר, שמעניקים לו ארומטיות וטעם נפלא, ולאחר יצירת האוזניים צובטים אותן סביב בצובטן מעמול, בתור קריצה חמודה לעוגיית האם המקורית.התוצאה יצאה כזו טעימה ומגניבה, שלמרות שאני כל כך לא אוהבת את התמונות, הייתי חייבת לשתף אתכם בתעלול הפורימי הזה- מבטיחה שהן יהיו אחד מסוגי אוזני ההמן היותר טעימות שתזללו בחג, ובהחלט שווה לכם לנסות. קבלו אותן – המעמול-המן

 

 

 כמה דברים לפני שמתחילים:

לפני שתשאלו-
צובטן לצביטת מעמול ניתן לרכוש בחנויות האפייה המובחרות, עלותו כ-12 ש"ח והוא מחזיק כמעט לנצח.

עיטור העוגיות-
צביטת האוזניים פשוטה ומהירה בהרבה מצביטת מעמולים, אבל למי שאין מצברוח להתעסק עם הצובטן אפשר גם לוותר על העיטור סביב- מבטיחה שהעוגיות יהיו טעימות באותה המידה.
אפשר גם להכין מהבצק מעמולים בעיצוב המסורתי, ולהרוויח למשלוח המנות שלכם 2 עוגיות במחיר של בצק אחד.

הכנה בקיץ-
בימים חמים או במידה והבצק מתרכך לכם מדי בכל שלב של ההכנה, פשוט הכניסו אותו לקירור קל או הקפאה קצרצרה כדי להשיב אותו לסורו, והוא יחזור להיות ממושמע.

עניין של טעם-
הכי מומלץ להשתמש במי זהר לקבלת טעם אותנטי משובח,  אבל למי שאין יכול גם להמיר את כמות הנוזלים במים ותמצית מי זהר לפי הטעם.  ממש לא אוהבים מי זהר? תוכלו גם פשוט להמיר אותם במים.

 

 מעמול-המן

החומרים לכ-30 אוזני המן:
200 גרם (כוס וחצי) קמח
100 גרם (חצי כוס) סולת
50 גרם (חצי כוס פחות 2 כפות) קורנפלור
50 גרם (חצי כוס פחות כף) אבקת סוכר
1/4 כפית אבקת אפייה
קורט מלח
150 גרם חמאה, רכה מאוד
3 כפות שמן
1 כפית תמצית וניל
50 מ"ל (5 כפות) מי זהר (אם לא אוהבים אפשר גם מים)

למילוי:
ממרח תמרים
אבקת סוכר, לאיבוק

אופן ההכנה:
במעבד מזון או מערבל חשמלי עם וו גיטרה מערבבים קמח, סולת, קורנפלור, אבקת סוכר, אבקת אפייה ומלח. מוסיפים חמאה רכה ושמן ומעבדים רק עד לבצק פירורי. מוסיפים תמצית וניל ומי זהר, ומעבדים לבצק אחיד ורך. מעבירים לקירור לכמה שעות, עד שהבצק מתייצב למרקם נוח לעבודה. מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעלה בצק בעובי של כ-3 מ"מ, וקורצים ממנו עיגולים של 7-8 ס"מ. מעבירים בעדינות את עיגולי הבצק לתבנית מרופדת בנייר אפייה, אוספים את שאריות הבצק סביב העיגולים שנוצרו וחוזרים על הפעולה. במידה והבצק רך מאוד בשלב זה, כדאי להעביר אותו לקירור קל או להקפאה קצרצרה, כדי שיהיה קל לקפל את האוזניים בצורה נאה (אבל לא יותר מדי כדי שהבצק לא יתייצב).מניחים במרכז כל עיגול כפית ממרח תמרים, סוגרים לצורת משולש, ומהדקים קלות כדי שהאוזן לא תיפתח. צובטים את אוזני ההמן סביב בעזרת צובטן. מסדרים את העוגיות בתבנית ומעבירים להקפאה או לקירור למשך כשעה או יותר- הקירור חשוב לשמירה על מרקם מושלם של הבצק, וימנע מאוזני ההמן להיפתח במהלך האפייה. מחממים תנור לחום  בינוני 180 מעלות, ואופים את אוזני ההמן במשך 20 דקות, עד להזהבה קלה. מאבקים מיד בהרבה אבקת סוכר בעוד העוגיות חמות, מצננים ושומרים בקופסא אטומה.

 

 הכנתם את המתכון? אל תשכחו לצלם ולשתף בתוצרים היפים שלכם!

תייגו בתמונה את עמוד האינסטגרם שלי The_Cookie_Fairy
או שתפו אותה בעמוד הפייסבוק של פיית העוגיות