דמיינו לכם… קלתית פריכה עשויה פירורים בחמאה ושבבי קרמל עדינים… שכבה עבה של מלית גבינה עשירה, בטעם דבש עדין ונגיעות של קינמון… ומעל לכל – יתדות של פרָלין – קרמל דקיק משובץ בפרוסות שקדים….תודו שזה נשמע חלומי… עכשיו הפסיקו לדמיין והתחילו לעשות! עוגת גבינה ודבש קפואה בפרלין מתוך הספר "עוגות וקינוחים" היא בהחלט אחת העוגות החביבות עליי ביותר. היא הוכנה על ידי כמה וכמה פעמים, שזה באמת לא דבר מובן מאליו, והסיבה פשוטה – היא כל מה שעוגה צריכה להיות מבחינתי- יפה להפליא, קלה להכנה ומאוד מאוד טעימה!

בתור מטורפתתתתתת של קרמל האהבה שלי אליה ברורה לחלוטין- השילוב של קרמל יחד עם גבינה-שקדים-דבש וקינמון עובד כאן באמת מצוין. המראה המיוחד של העוגה מרשים ביותר, מה שהופך אותה למושלמת עבור אירועים, חגים וימי הולדת, אך בניגוד לסטיגמת עוגת-הויטרינה המאיימת שלה, העוגה קלה להכנה להפליא, ופרט לבסיס שלה אינה דורשת שום צורך באפייה.

הדבר העיקרי שתצטרכו להתמודד עמו בהכנת העוגה הזו, היא בישול של קרמל אך לחוששים מהכנת קרמל זה הזמן לתת לו צ`אנס – המתכון הזה עובד לטובתכם מאחר והוא משתמש בשיטת הקרמל הרטוב: קרמל שבנוסף לסוכר מבושל עם נוזלים, ולכן תהליך הבישול שלו אמנם אורך קצת יותר זמן, אבל פחות עדין ורגיש מקרמל יבש. התוצאה המתקבלת – עוגה יפהפיה, מרשימה וסופר טעימה שקשה להפסיק ליישר.

 

עוגת גבינה ודבש קפואה בפרלין

החומרים:

לתחתית ולעיטור שברי קרמל:
100 גרם שבבי שקדים
180 גרם (כוס פחות 2 כפות) סוכר
225 גרם ביסקוויטים או ביסקוויטים ללא גלוטן
100 גרם חמאה מומסת

למלית:
250 גרם (גביע) גבינת מסקרפונה
250 גרם גבינת שמנת 25%, בטמפרטורת החדר
400 גרם (פחית) חלב ממרוכז מותק
רבע כוס דבש
315 מ"ל (כוס ושליש) שמנת להקצפה 38%
2 כפיות קינמון טחון

אופן הכנה:

לתחתית ולעיטור שברי קרמל:
מחממים את התנור לחום בינוני-נמוך 150 מעלות. לפרלין- מפזרים השקדים על תבנית משומנת מצופה בנייר אלומיניום. שמים בסיר קטן סוכר עם 1/2 כוס (125 מ"ל) מים, מבשלים על להבה נמוכה עד שהסוכר נמס לחלוטין. מרתיחים ונותנים לבעבע קלות בלי לערבב, עד שהטופי הופך לחום-זהוב. יוצקים על השקדים ומניחים בצד להתקרר ולהתקשות ואז שוברים לחתיכות. משמנים קלות תבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ, מרפדים את תחתיתה בנייר אפייה. שומרים מחצית מכמות הפרלין, את היתר מרסקים במעבד מזון לפירורים דקים יחד עם הביסקוויטים.

מוסיפים את החמאה ומעבירים לתבנית. מהדקים לתחתית ולדפנות התבנית ומעבירים לאפייה במשך 15 דקות.

מניחים בצד להתקרר.

למלית:
מעבדים את המסקרפונה וגבינת השמנת לתערובת רכה וחלקה. מוסיפים את החלב המשומר והדבש. מקציפים את השמנת לקבלת פסגות רכות ומקפלים לתוך תערובת הגבינות. יוצקים התערובת לתבנית, מפזרים מעליה קינמון טחון ומערבבים בעדינות בעזרת שיפוד כדי לערבב את הקינמון לתוך מלית הגבינה. אל תערבבו יתר על המידה. מקפיאים במשך מספר שעות או עד שהעוגה יציבה. מקשטים בפרלין הנותר. אני ממליצה להוציא מהמקפיא זמן קצר לפני ההגשה כך שהעוגה תתרכך מעט, בקיץ זה קורה די מהר.