הצילו, איזו תקופה עמוסה! לאחרונה אני טובעת לי בשעות מטורפות של עבודה. בשל קוצר הזמן גם משלוחי המנות המסורתיים שלי לא הוכנו השנה, אבל בכל זאת התחשק לי לתקתק עוגה מתוקה ויפה לשבת, ובלי הרבה טירחה… עוד לא הספקנו לעשות קניות, והבית ריק לחלוטיןןןןןןןן? אז מה עושים? מאלתרים!

במקרר נמצא גביע של שמנת חמוצה ועל השיש נותרו כמה תפוחים לרפואה מיד רקחתי מהם עוגה מפוארת וטעימה, ובניגוד לעוגות פאי רבות אחרות – מהירה להכנה! למרות שהיא עושה רושם של עוגה מושקעת ומורכבת, אופן ההכנה פשוט ומהיר ביותר, והתוצאה נהדרת.

 

 

פאי תפוחים בשמנת

החומרים:

לקלתית:
50 גרם אגוזי מלך, קלויים קלות
180 גרם (כוס ורבע)  קמח
30 גרם (3 כפות) אבקת סוכר
120 חמאה קרה, בקוביות
1 חלמון
1 כף חלב או מים קרים

למלית:
3 תפוחי עץ
200 מ"ל (גביע) שמנת חמוצה 15%
100 גרם (חצי כוס) סוכר
2 כפות קמח
1/4 כפית מלח
1 ביצה
1 כפית תמצית וניל אמיתית
1 כפית קליפת לימון מגוררת
25 גרם צימוקים

לציפוי:
60 גרם (רבע כוס דחוסה) סוכר חום
50 גרם (שליש כוס ועוד כפית)  קמח
40 גרם חמאה
1/2 כפית קינמון

כלים:
תבנית פאי או תבנית מתפרקת 24 ס"מ

אופן ההכנה:

לקלתית:
טוחנים מעט את האגוזים במעבד מזון. מוסיפים קמח ואבקת סוכר ומעבדים יחד. מוסיפים את קוביות החמאה ומעבדים לפירורים. מוסיפים חלמון וחלב ומעבדים בקצרה רק עד לקבלת בצק אחיד. מעבירים לקירור למשך שעה. לאחר הקירור משטחים את הבצק בעזרת הידיים על תחתית ודפנות התבנית. מחממים תנור לחום בינוני 180 מעלות.

למלית:
קולפים, מגלענים ופורסים את התפוחים לפרוסות, ומסדרים בשכבות יפות בתוך הקלתית. מערבבים יחד את שאר חומרי המלית ויוצקים בעדינות על גבי התפוחים. אופים למשך 25 דקות.

לציפוי:
מעבדים יחד את כל חומרי הציפוי עד לקבלת פירורים גסים ושומרים בקירור. בתום 25 דקות, מוציאים את התבנית מהתנור ומפזרים על הפאי במהירות את הפירורים. מחזירים לתנור ואופים ל-20 דקות נוספות. שומרים בקירור. מגישים חם או קר לפי הטעם לצד קצפת או כדור גלידת וניל.