אין כמו פאי פקאן טוב, והמתכון הנוכחי של רוני ונציה משובח במיוחד. בכל פעם שמובא לאירוע זוכה לקבל תשואות רמות מצד הטועמים- גם בשל יופיו, ובמיוחד בגלל הטעם הנפלא. שלא כמו בפאי פקאן רגיל שעלול להיות מתוק יתר על המידה, למתכון זה מתיקות מעודנת בדיוק במידה הנכונה.

 

כמה דברים לפני שמתחילים:

  • סירופ תירס ניתן להשיג בחנויות האפייה המובחרות וגם ברשתות בשיווק השונות על מדפי האפייה.
  • במידה ולא הצלחתם למצוא סירופ תירס, או סתם מתחשק לכם להשתמש בדבש, בסילאן, או בסירופ מייפל לגיוון הטעמים, ניתן לעשות זאת, בכמה שינויים קטנים-
    להשתמש ב-3/4 כוס של דבש, סילאן או מייפל בלבד כתחליף לכל כמות הסירופ תירס המצויינת במתכון, ובנוסף להשמיט לחלוטין את כמות הסוכר החום מהמלית זאת מאחר וסירופ התירס עצמו כמעט ואינו מתוק.
  • לשידרוג ניתן להוסיף לתחתית הבצק אפייה עיוורת לפני יציקת המלית.

 

פאי פקאן מנצח

החומרים:

לקלתית:
260 גרם (2 כוסות פחות 2 כפות) קמח
70 גרם (שליש כוס) סוכר
175 גרם חמאה קרה, בקוביות
1 חלמון
2-3 כפות מים קרים

למלית:
45 גרם חמאה, בקוביות
כוס ושליש סירופ תירס בהיר
120 גרם (חצי כוס) סוכר חום
1 ביצה
3 חלמונים
1 כף ברנדי
1 כפית תמצית וניל
150 גרם אגוזי פקאן, קצוצים
250 גרם  אגוזי פקאן, חצויים

כלים:
תבנית פאי 26 ס"מ

אופן ההכנה:

לקלתית:
מעבדים במעבד מזון קמח וסוכר, מוסיפים חמאה ומערבבים עד קבלת בצק פרורי. בקערה קטנה טורפים חלמון ומים קרים. מוסיפים בהדרגה לתערובת בפוד פרוססור עד שהבצק מתאחד ומפסיקים. מעבדים מעט לכדור ומעבירים לקירור לשעה. מחממים תנור ל-180 מעלות. מרדדים הבצק לעיגול ומרפדים התבנית והשוליים בבצק.

למלית:
ממיסים את החמאה בסיר קטן על אש בינונית עד שמזהיבה. מעבירים את החמאה לקערה בינונית, מוסיפים סירופ תירס, סוכר, ביצה וחלמונים, ברנדי ותמצית וניל, טורפים לתערובת אחידה. מפזרים את הפקאנים הקצוצים בתבנית המרופדת בבצק ומיישרים. מסדרים מעל את חצאי הפקאנים בעיגולים בצפיפות מהעיגול החיצוני כלפי פנים כך שהפאי מכוסה לחלוטין. יוצקים בזהירות את המלית מעל לאגוזים. אופים את הפאי בתנור כ-45 דקות עד שהמלית יציבה.