טירמיסו, או באיטלקית – "הרם אותי למעלה", קינוח מופלא שהוא עננה של עונג בטעמי מסקרפונה וקפה. הגירסה הקלאסית לקינוח המופלא הזה מתוך הספר "עוגות וקינוחים" עשויה שכבות בישקוטים טבולים באספרסו, שביניהן מתבוסס לו בעונג קרם עשוי מסקרפונה מעורב בזביון, עם נגיעה של אלכוהול. המתכון הנוכחי קליל ואוורירי במיוחד, מאחר והוא מנצל את שני חלקיה של הביצה- קצף מחלבונים, קצף חלמונים מבושל לזביונה, ושמנת מוקצפת.

 

 

טירמיסו

החומרים:

לתערובת הגבינה:
3 ביצים, בטמפרטורת החדר
100 גרם (חצי כוס) סוכר
250 גר (גביע) גבינת מסקרפונה
כמה כפות רמי מרטן לפי הטעם (אפשר להוסיף כל קוניאק/ברנדי, מרסלה או אמרטו)
250 מ"ל (גביע) שמנת להקצפה 38%

לבישקוטים:
2 כוסות קפה חזק, או נס חזק ללא חלב
3 כפות אייריש קרים או קלואה
250 גרם בישקוטים

לקישוט:
קקאו

אופן ההכנה:
מפרידים את הביצים. מקציפים את החלמונים והסוכר במערבל חשמלי בקערה עמידה בחום, עד לקבלת קציפה בהירה ואוורירית. מניחים על סיר ובו מים רותחים וממשיכים לטרוף את הקציפה במטרף ידני, עד שהופכת סמיכה וחמימה למגע. מורידים את הקערה מהסיר ומחזירים למערבל החשמלי, מקציפים לקרם קליל. מוסיפים את המסקרפונה ואת הקוניאק ומקציפים בקצרה רק עד שמתאחד לקרם. בקערה נפרדת מקציפים את החלבונים לקציפה יציבה וגמישה. בקערת מערבל חשמלי מקציפים את השמנת להקצפה לקציפה יציבה. לאחר שסיימנו להכין את כל הבלילות, נשאר רק לערבב- מקפלים את הקצפת בעדינות לתוך קרם הגבינה, לאחר מוסיפים לקערה את קצף החלבונים ומקפלים לקרם חלק.

עוברים להכין את הנוזל לטבילת הבישקוטים- מערבבים בקערה קטנה את הקפה והאייריש קרים. טובלים מחצית מהבישקוטים בנוזל בקצרה (לא להשרות לזמן רב שלא יסמרטטו) ומסדרים בתבנית פיירקס בשכבה אחידה. יוצקים על הבישקוטים מחצית מקרם הגבינה. מסדרים את שארית הבישקוטים בשכבה שנייה ויוצקים עליה את יתרת הגבינה. מכסים ומעבירים למקרר לצינון. לפני ההגשה מנפים מעל קקאו.