עוגיות שיש, או עוגיות ספירלה הן עוגיות יפות במיוחד בעלות טעם קלאסי ואהובות על מבוגרים וילדים, המתכון הנוכחי לקוח הלקוח מספרה האלמותי של נירה שויאר- "עוגות לכל עת". העוגיות עצמן פשוטות למדי בטעמן, אך משתדכות נפלא ליד הקפה ובכך קסמן.
התוצאה המרהיבה מורכבת מטכניקה פשוטה ביותר- שני גיליונות בצק בשני צבעים, המגולגלים יחד לרולדה, ונפרסים לעוגיות שבלולים חינניות. האתגר האמיתי הוא ביצירת ספירלה יפה, סימטרית ודקה במרכז כל עוגיה, והסוד טמון בדבר אחד בלבד:  לרדד הידד!

 

כמה דברים לפני שמתחילים:

  • אפשר להוסיף לבצק מעט מי זהר או תמצית שקדים לטעם מעודן יותר, או ע"י הוספה של 1/2 כוס קוקוס או אגוזים קצוצים דק.
  • העוגיות מתקבלות במתיקות מעודנת וניתן לשבח אותן על ידי תוספת של מעט סוכר לתערובת הכהה.

 

עוגיות שיש

החומרים:

315 גרם (שתיים ורבע כוסות) קמח
100 גרם (חצי כוס) סוכר  (או- אבקת סוכר לשידרוג)
2 חלמונים
1 כף תמצית וניל
1 כף קליפת לימון מגוררת
קורט מלח
200 גרם חמאה
2 כפות קקאו
לגיוון אפשר להוסיף לבצק 1/2 כוס פרג, קוקוס, שומשום, בוטנים או אגוזים קצוצים דק.

אופן ההכנה:
לעבד את כל החומרים פרט לקקאו יחד לבצק אחיד. לעבד מעט ככל הניתן ולהימנע מלישת יתר, כדי לא לקבל בצק קשה מדי.
לחלק את הבצק לשני חלקים, וללוש לתוך אחד החלקים את הקקאו עד שיתפזר שווה בשווה בבצק- כך שבעצם מתקבלת מחצית של בצק חום, ומחצית של בצק לבן.לרדד את הבצק הבהיר על גבי נייר אפייה מקומח קלות, עד לקבלת מלבן בצק. (אני מעדיפה לרדד בין שני ניירות אפייה לרידוד קל ונוח- כך הבצק לא נדבק ומתקבלת יריעת בצק דקיקה ויפה). באותו האופן לרדד גם את הבצק הכהה לקבלת מלבן בצק בגודל דומה.

להניח את יריעות הבצק בעדינות האחת על גבי השנייה, לגלגל אותן יחד בעדינות, ולהשהות במקרר למשך כשעה. (אם לפני הגלגול יריעות הבצק מרגישות רכות מדי ועדינות לגלגול, אפשר להעביר לקירור לזמן קצר כך שיתייצבו מעט). לאחר שגליל הבצק התקשה, לפרוס אותו לפרוסות בעובי של כ-1 ס"מ, כך שיתקבלו שבלולי בצק נאים ולסדר את העוגיות על תבנית אפייה במרווחים האחת מן השנייה. לאפות את העוגיות על חום גבוה במשך 10 דקות עד שמתחילות להזהיב מעט בתחתיתן, לשחרר מהתבנית בעודן חמות, לתת להן להצטנן ולזלול!