עוגת גן ביסקוויטים ענקית

עוגת גן ביסקוויטים ענקית (עם כתמי פרה) 

לקראת מסיבת שבועות בגן של הקטנה, הת-נודבתי (שזה אומר- נידבו אותי וברור שהסכמתי) להכין עוגה לילדי הגן.
בקשת הגננת: עוגת ביסקוויטים.
יופי של רעיון! חשבתי לעצמי, וגם הזדמנות טובה לפרסם לכם עוגת גן ביסקוויטים שתהיה נהדרת לשבועות ובעצם לכל השנה,
כי זה פיתרון פשוט מושלם וקל להכנה לעוגה שילדים תמיד אוהבים, ומכינים במהירות הבזק.
רבע שעה של עבודה, ועוגה ענקית שתספיק לכל ילדי הגן על הסייעות והגננות כבר מוכנה.

ולמה העוגה שבתמונה מיועדת לבית הספר אתם שואלים?
כי כשהגדולה שלי שמעה שאכין עוגת ביסקוויטים היא ביקשה שאכין גם לה,
וכך יצא שבסופו של דבר התנדבתי גם להכין עוגה נוספת עבור החגיגות בכיתה.

אז- לימי הולדת ולחגיגות אפשר להכין את העוגה בציפוי הקלאסי של גנאש  שוקולד וסוכריות צבעוניות,
אבל הפעם לקראת שבועות הייתי חייבת להתאים את העוגה לאווירת החג,
ולכן קפצתי על הרעיון הקבוע החביב עליי במיוחד לעוגות שבועות באווירה חמודה:
עיטור כתמי פרה!

עוגת גן ביסקוויטים ענקית

עוגת גן ביסקוויטים ענקית – שתספיק לכל הכיתה

החיבה שלי לעוגות בעיטור כתמי פרה חזרה כאן בעבר במתכון הבראוניז שוקולד-גבינה,
וגם בעוגת הגבינה וחלבה שעוטרו שתיהן בכתמי פרה,
והפעם היא השתלבה גם בעוגת הביסקוויטים בצורה נפלאה, והעניקה לה עיטור חמוד ופשוט באווירת החג.

עבור יצירת הכתמים פשוט מכינים גנאש שוקולד רגיל, מעבירים לשקית זילוף ומקשקשים על העוגה לאט לאט כתמים.
זה אולי נשמע מרתיע או מסובך, אבל זה באמת פשוט ממש, וברגע שמבינים את הטריק זורמים ומתקתקים את זה ממש תוך עשר דקות גג.
אני גם הוספתי כיתוב במרכז אבל כמובן שהעוגה תהיה יפה בלעדיו (הסבר על הכנת אותיות שוקולד כאן).

מוזמנים להנות מהעוגה ולפנק בה את ילדי הגן או בית הספר, או ליישר ממנה בארוחות שבועות משפחתית.
בברכת חג שבועות שמח וטעים טעים.

עוגת גן ביסקוויטים ענקית

עוגת גן ביסקוויטים ענקית – לשבועות ולכל השנה

כמה דברים לפני שמתחילים:

לציפוי שוקולד:
למי שירצה להכין את העוגה בציפוי שוקולד, מצרפת גם כמויות לציפוי מכל שוקולד שתרצו, בכמות שתספיק לתבנית ענקית.
לגנאש מריר:  250 גרם שוקולד מריר, קצוץ + 250 מ"ל שמנת להקצפה
לגנאש חלב:  300 גרם שוקולד חלב, קצוץ + 200 מ"ל שמנת להקצפה
לגנאש לבן:  350 גרם שוקולד לבן, קצוץ + 160 מ"ל שמנת להקצפה

אפשר גם פשוט לפזר על העוגה שוקולד מגורר כמו העוגות של פעם, הכי פשוט והכי טעים.

לקרם פרווה/טבעוני:
ניתן להשתמש בקרם של המתכון הזה בהגדלת כמויות בהתאם.

לאותיות שוקולד:
ניתן לרכוש תבנית ליצירת אותיות שוקולד בחנויות האפייה והמסיבות.
(הסבר מפורט יותר על הכנת אותיות שוקולד כאן)

עוגת גן ביסקוויטים ענקית

החומרים:

לקרם גבינה:

750 מ"ל (3 גביעים) שמנת להקצפה 38%
750 גרם (3 גביעים) גבינה לבנה 5-9%
660 מ"ל (2 כוסות ושלושת רבעי) חלב
240 גרם (3 קופסאות) אינסטנט פודינג וניל
150 גרם (כוס ורבע) אבקת סוכר (או- 100-120 גרם למתיקות מעודנת)
1 כף תמצית וניל טובה

לביסקוויטים:

660 גרם ביסקוויטים פתי בר (אפשר גם ללא גלוטן)

לעיטור כתמי פרה (לא חובה):

150 גרם שוקולד מריר, קצוץ
150 מ"ל שמנת להקצפה 38% (שני שליש כוס פחות כף)
(הסבר על הכנת אותיות שוקולד כאן)

כלים:

תבנית ענקית 30×40 ס"מ

אופן ההכנה:

לקרם גבינה:

  1. בקערת מערבל חשמלי מקציפים יחד את כל חומרי הקרם עד לקבלת קרם סמיך ככל הניתן אך עדיין רך.
    (הישארו ליד המיקסר כדי להימנע מהקצפת יתר. הקרם יהיה במרקם שמזכיר גבינה לבנה, אל דאגה הוא יתייצב לאחר קירור).

לביסקוויטים:

  1. מסדרים בתבנית 30×40 ס"מ שכבת ביסקוויטים, בשכבה של תבנית ענקית יכנסו בדיוק 28 יחידות.
    (ולא- אין צורך לטבול את הביסקוויטים בחלב לפני, הם יספגו נוזלים מהקרם ויתרככו לבד, וכך העוגה תתקבל יותר יציבה).
  2. משטחים מעל לביסקוויטים שליש מכמות הקרם (הכי מקל על החיים לשקול מראש את כמות הקרם ולחלק ל-3 קערות, ואז ההרכבה זורמת במהירות והשכבות יוצאות מדוייקות).
  3. מסדרים שוב שכבת ביסקוויטים ומעל שליש מכמות הקרם.
    חוזרים על הפעולה שוב עם שכבת ביסקוויטים ויתרת כמות הקרם. מחליקים היטב לשכבה ישרה.
    הכי נוח לעבוד עם ספטולה מדורגת להחלקת הקרם. (טיפ- כדי שהקרם יתקבל חלק כמה שיותר, לאחר שמשטחים אותו, ניתן לעבור עליו שוב בעזרת ספטולה  מדורגת טבולה במים חמים, זה מחליק בקלות רבה יותר את כל הבועות והקמטים).
  4. מכסים את העוגה ומעבירים לקירור לכמה שעות או יותר. מומלץ להגיש את העוגה אחרי לילה במקרר להתייצבות וריכוך הביסקוויטים.

לעיטור כתמי פרה (לא חובה):

  1. ממיסים במיקרוגל או על בן מארי את השוקולד והשמנת לציפוי חלק, מקררים מעט כך שהציפוי קצת מסמיך ואינו חם למגע אך עדיין מעט נוזלי.
  2. מעבירים את הציפוי לשקית זילוף עם צנתר חלק ודק או פשוט גוזרים חור של כמה מ"מ בקצה.
  3. מציירים דוגמת כתמי פרה על העוגה באופן אקראי. מומלץ לעבוד באיטיות ובזהירות על מנת שהציפוי לא יטפטף על העוגה.
  4. מכסים ומעבירים את העוגה לקירור לכמה שעות או יותר. מומלץ להגיש את העוגה אחרי לילה במקרר להתייצבות וריכוך הביסקוויטים.