בערך פעם בשנה אני ועוגיו.נט, מלכת האפייה הבלתי מעורערת ובעלת בלוג האפייה הכי הורסססס שיש,  מצליחות לארגן מפגש פסגה מתוק במיוחד… אך דווקא הפעם כשנפגשנו, לשתינו ממששששש לא היה כח להיכנס למטבח, והעדפנו להימרח על הספה ולקשקש את עצמנו למוות… בכל זאת, לא כל יום אני פוגשת מישהי שאפשר לדבר איתה על קינוחים ועל עוגות במשך שעותתתת!

לאחר מינימום 4.5 שעות של החלפת חוויות, עיון בספרי אפייה שהם המילה האחרונה, ריכולים על הבלוגים החמים ברשת, ושיתוף הדדי בתכנוני האפייה הקרובים, גירדנו את עצמנו בשפכטל מהסלון, והחלטנו שאין מנוס מלנצל את הזדמנות הפז הזאת, ולאפות משהו מתוק! הפור נפל הפעם על- קרמבווווו!!!

אין כמו קרמבו, הנשנוש החורפי הבלתי מעורער, ומבטיחה לכם שמי שלא טעם קרמבו ביתי טרי-טרי, לא טעם קרמבו שווה מימיו. חסל סדר העוגייה הספוגית והמבאסת, והקציפה הג'לטינית והמתוקה יתר על המידה- קבלו את הקרמבו הביתי במלוא הדרו, עם מרנג קרמי ומענג על תחתית עוגייה חמאתית ופריכה… אפילו שונאי הקרמבו התעשייתי נשנשו אותו בהנאה- בחיי שזה עולם אחר לגמרי.

כדי לגוון את טעמי הקרמבו הבנאליים, החלטנו לחגוג עם ארבעה קרמבואים שווים במיוחד:
קרמבו לאטה- מרנג קפה בציפוי שוקולד לבן, על עוגיית לוז
קרמבו מלבי מרנג מי ורדים בציפוי שוקולד לבן-תות, על עוגיית פיסטוק
קרמבו קוקוס תפוז מרנג קוקוס בציפוי גלסאז' תפוז, על עוגייה תפוזית
קרמבו טריפל שוקולד מרנג קקאו בציפוי שוקולד מריר, על עוגיית אוראו- יאמממממ……!

התוצאה טעימהההה בדיוק כמו שזה נשמע- אם תשאלו מה שילוב הטעמים החביב עליי, אהיה חייבת לומר- ביס אחד מכל קרמבו… הכל יצא כל כך טעים שבאמת קשה לי לבחור. אז שניים מהמתכונים שדרדסנו נמצאים ממש כאן למטה, את האחרים תוכלו למצוא בבלוג של עוגיו.נט, ממש פה. מזמינה גם אתכם להיות יצירתיים בעצמכם, וליצור קרמבו אישיים ומיוחדים בטעמים שאתם אוהבים. אז תודה לך עוגיו.נט המהממת על המפגש המעולה, היה כיף כתמיד, ותענוג אמיתי להשתולל איתך במטבח. ואתם- למה אתם מתמהמהים?  החלבונים מחכם לכם במטבח, קדימה קרמבו!

 

 

כמה דברים לפני שמתחילים:

  • תשכחו מהקרמבו מוקה המשעמם שאתם מכירים-  זה הדבר האמיתי! חובבי הקפה בהארד-קור מוזמנים להשתמש בכמות יפה של קפה במרנג שלהם, לקבלת טעם חזק ומודגש. יחד עם ציפוי של שוקולד לבן מתקבלת חוויה מענגת.
  • אנחנו הכנו את הקרמבואים שלנו קטנטנים וחמודים, אבל בהחלט אפשר להכין מאותו המתכון כמות קטנה יותר של קרמבואים גדולים כמו בגודל המקורי.

 

קרמבו לאטה – מרנג קפה בציפוי שוקולד לבן, על עוגיית לוז

החומרים ל-35 מיני קרמבואים:

לעוגיות אגוזי לוז:
25 גרם אגוזי לוז, קלויים
50 גרם (שליש כוס) קמח
25 גרם (2 כפות יפות) סוכר
קורט מלח
50 גרם חמאה קרה, בקוביות
1-2 כפות חלב או מים קרים

למרנג קפה:
2 חלבונים, בטמפרטורת החדר
100 גרם (חצי כוס) סוכר
20 מ"ל (כף וחצי) מים
2 כפיות קפה מגורען (או לפי הטעם)

לציפוי שוקולד לבן:
200 גרם שוקולד לבן
1-2 כפות שמן או חמאת קקאו
מעט פולי קקאו גרוסים לקישוט (לא חובה)

אופן ההכנה:

לעוגיות אגוזי לוז:
במעבד מזון מעבדים יחד את אגוזי הלוז עם קמח, סוכר וקורט מלח. מוסיפים את קוביות החמאה ומעבדים לקבלת בצק פירורי. מוסיפים את החלב או המים הקרים ומעבדים לקבלת בצק אחיד. מעבירים לקירור  לשעה. מחממים תנור לחום בינוני 180 מעלות. מרדדים את הבצק לעלה דק מאוד, וקורצים ממנו עיגולים בגודל של כ-3 ס"מ. אופים את העוגיות במשך כ-10 דקות לקבלת צבע זהוב-שחום. מצננים.

למרנג קפה:
מניחים את החלבונים בקערת מיקסר יבשה עם בלון הקצפה. בסיר קטן מבשלים יחד סוכר, מים וקפה על להבה נמוכה, עד שהסוכר והקפה נמסים לחלוטין. מביאים את התערובת לרתיחה, ומוסיפים לבשל במשך כמה דקות. מתחילים להקציף את החלבונים במקביל במהירות גבוהה לגבעות רכות (למי שיש מדחום יכול להתחיל להקציף כשהסירופ מגיע ל-110 מעלות). כשהסירופ מגיע לשלב הכדור הרך (115 מעלות), מסירים את הסיר מהאש, ויוצקים את הסירופ החם בזרם דק לתוך המערבל תוך כדי הקצפה מהירה. (למי שאין מדחום- כדי לזהות את שלב הכדור הרך, אפשר לנטף טיפה מהתערובת בעזרת כפית לכוס מים קרים- במידה והיא מתייצבת מיד לכדור סירופ רך, זה אומר שהיא בטמפרטורה הנכונה). מקציפים את המרנג היטב במשך כ-12 דקות, עד שהקצף מתקרר לחלוטין, ומתקבל מרנג יציב מאוד ומבריק. מעבירים את המרנג לשקית זילוף עם פייה גדולה וחלקה, ומזלפים על גבי העוגיות תלוליות יפות. מעבירים את הקרמבואים להתייצבות מהירה לכמה דקות למקפיא, בינתיים מכינים את הציפוי.

לציפוי שוקולד לבן:
מרפדים מגש גדול או תבנית אפייה בנייר אפייה. ממיסים את השוקולד הלבן במיקרוגל או על בן מארי ומוסיפים מעט שמן או חמאת קקאו לדילול. מצננים מעט. טובלים את הקרמבו בעדינות רבה בשוקולד, מנערים קלות להסרת שוקולד עודף ומניחים על תבנית האפייה. אם רוצים מפזרים מעל מעט פולי קקאו גרוסים לקישוט, ומעבירים לקירור להתייצבות.

 

 

כמה דברים לפני שמתחילים:

  • שילוב הטעמים האולטימטיבי לחורף של קוקוס-תפוז מגולם בקרמבו צבעוני וממכר. לקבלת ציפוי בטעם תפוזי עמוק וכיפי במיוחד, ממליצה להוסיף לציפוי גם קליפת תפוז מגוררת.

 

קרמבו קוקוס תפוז – מרנג קוקוס בציפוי גלסאז' תפוז, על עוגייה תפוזית

החומרים ל-35 מיני קרמבואים:

לעוגיות תפוז:
75 גרם (חצי כוס) קמח
25 גרם (2 כפות יפות) סוכר
קורט מלח
קליפה מגוררת מחצי תפוז
50 גרם חמאה קרה, בקוביות
1-2 כפות חלב או מים קרים

למרנג קוקוס:
2 חלבונים, בטמפרטורת החדר
100 גרם (חצי כוס) סוכר
20 מ"ל (כף וחצי) מים
2 כפות קוקוס

לציפוי גלסאז' תפוז:
9 גרם (2 כפיות) ג'לטין
40 מ"ל (3 כפות) מים
55 מ"ל (רבע כוס) מיץ תפוזים סחוט טרי
100 גרם (חצי כוס) סוכר
100 גרם גלוקוזה או סירופ תירס
100 גרם שוקולד לבן, קצוץ
70 מ"ל (שליש כוס פחות כף) חלב
מעט צבע מאכל כתום/אדום+צהוב
מעט פתיתי קוקוס לקישוט

אופן ההכנה:

לעוגיות תפוז:
במעבד מזון מעבדים יחד קמח, סוכר, קורט מלח וקליפת תפוז מגוררת. מוסיפים את קוביות החמאה ומעבדים לקבלת בצק פירורי. מוסיפים את החלב או המים הקרים ומעבדים לקבלת בצק אחיד. מעבירים לקירור לשעה. מחממים תנור לחום בינוני 180 מעלות. מרדדים את הבצק לעלה דק מאוד, וקורצים ממנו עיגולים בגודל של כ-3 ס"מ. אופים את העוגיות במשך כ-10 דקות לקבלת צבע זהוב-שחום. מצננים.

למרנג קוקוס:
מניחים את החלבונים בקערת מיקסר יבשה עם בלון הקצפה. בסיר קטן מבשלים יחד סוכר ומים על להבה נמוכה, עד שהסוכר נמס לחלוטין. מביאים את התערובת לרתיחה, ומוסיפים לבשל במשך כמה דקות. מתחילים להקציף את החלבונים במקביל במהירות גבוהה לגבעות רכות (למי שיש מדחום יכול להתחיל להקציף כשהסירופ מגיע ל-110 מעלות). כשהסירופ מגיע לשלב הכדור הרך (115 מעלות), מסירים את הסיר מהאש, ויוצקים את הסירופ החם בזרם דק לתוך המערבל תוך כדי הקצפה מהירה. (למי שאין מדחום- כדי לזהות את שלב הכדור הרך, אפשר לנטף טיפה מהתערובת בעזרת כפית לכוס מים קרים- במידה והיא מתייצבת מיד לכדור סירופ רך, זה אומר שהיא בטמפרטורה הנכונה). מקציפים את המרנג היטב במשך כ-12 דקות, עד שהקצף מתקרר לחלוטין, ומתקבל מרנג יציב מאוד ומבריק. מוסיפים את הקוקוס ומקפלים לקבלת תערובת אחידה.  מעבירים את המרנג לשקיף זילוף עם פייה גדולה וחלקה, ומזלפים על גבי העוגיות תלוליות יפות. מעבירים את הקרמבואים להתייצבות במקפיא, בינתיים מכינים את הציפוי.

לציפוי גלסאז' תפוז:
מפזרים את הג'לטין על המים, ומניחים לשבת להיספג. בסיר קטן מבשלים יחד את מיץ התפוזים יחד עם סוכר וגלוקוזה עד שהסוכר נמס. מגבירים להבה ומביאים לרתיחה. מסירים מהכיריים, מוסיפים את השוקולד הלבן, ובוחשים היטב עד שהשוקולד נמס ומתקבלת תערובת חלקה. מערבבים גם את החלב. ממיסים את הג'לטין ומוסיפים פנימה. לסיום מוסיפים מעט צבע מאכל לקבלת הגוון הרצוי, ומניחים לתערובת להצטנן לטמפרטורת החדר. מרפדים מגש גדול או תבנית אפייה בנייר אפייה, מניחים מעל רשת אפייה, ויוצקים את הגלסאז' על גבי הקרמבואים בעזרת מצקת קטנה כך שנוזל באיטיות לצדדים. אוספים את שאריות הציפוי שהצטברו בתחתית התבנית, וחוזרים על הפעולה עוד פעם-פעמיים לקבלת ציפוי יפה ועבה. מפזרים מעל מעט פתיתי קוקוס לקישוט, ומעבירים לקירור להתייצבות.