מסיבה מסויימת עוגות פרג אינן זוכות להערכה מרובה. עוגת פרג, טובה ככל שתהיה, לעולם לא תקבל תגובות שמחה כמו שתקצור נוכחותה של עוגת שוקולד עשירה. לא כולם מצליחים להתחבר בקלות לטעם ולמרקם המיוחד של הפרג, ולפעמים דווקא בגלל התפקיד הכה פופולרי בחג הפורים, בו ערימות של פרג גודשות במטבח כל אוזן טובה לאחר מכן לכולנו נמאס ממנו כבר לכל השנה… העוגה שלפניכם בהחלט מחזירה לפרג את הכבוד הראוי לו, בעוגה פשוטה אך מאוד מאוד טעימה!

את העוגה טעמתי לראשונה לפני כמה חודשים, כשהוזמנתי לארוחת צהריים נהדרת עם שלל חברים חובבי קולינריה. הארוחה נערכת בביתה של יפעת, בחורה מיוחדת ובשלנית בחסד, וכמובן גם כותבת הורסת במיוחד בבלוג הנפלא פירורים. כיאה לארוחה של גרגרנים אמיתיים, לאחר כמות בלתי נגמרת של מנות ראשונות ומנות עיקריות שהובאו ע"י החברים, הגיע החלק החביב עליי בארוחה- המנות האחרונות! שלהם כמובן תמיד יש לי קיבה נפרדת… בין מבחר הקינוחים שהועלו על השולחן, הגישה ביגל גם עוגת פרג אפויה.

עוגת הפרג שהונחה על השולחן והוכנה לפי מתכון של ברי סייג, ישבה לה בנינוחות בתוך תבנית הכיכר, ונעצה בי מבט תמים וסתמי של עוגת פרג רגילה למדי אבל ביס אחד ממנה הספיק כדי להבהיר לי, שמתחת לתמימות הפשוטה, מסתתרת עוגת פרג מיוחדת במינה! ברגע שנותנים ביס בעוגה המנוקדת, מתגלה שילוב טעמים הורס, שיוצר חגיגה על הלשון-   זה מתחיל עם מרקם עוגתי לח ורך במיוחד, בזכות רסק תפוחים ושמנת חמוצה שמתווספים לעוגה. גרגירי הפרג מוסיפים את הקראנצ`יות האופיינית לעוגות מסוג זה, לאחר מצטרפים גם סוכר דמררה, סוכר חום כהה ודבש, שמעניקים לה טעם דבשי עשיר ומיוחד. ולסיום המרכיב הסודי – נגיעות של שוקולד לבן, שמעניקות את הגימור הסופי לקונצרט הזה. התוצאה המתקבלת היא אחת מעוגות הפרג הטובות שתאכלו…

 

 

כמה דברים לפני שמתחילים:

  • המתכון מספיק לתבנית אינגליש קייק אחת או תבנית עגולה 18 ס"מ. אפשר גם להכפיל כמויות להכנת 2 אינגליש קייק או תבנית 24 ס"מ, אז גם זמן האפייה יתארך מעט בהתאם.
  • קחו בחשבון שהעוגה מתקבלת יחסית נמוכה, אבל לדעתי היא מושלמת כמו שהיא.
  • במידה ואתם לא אוהבים את העוגות שלכם מאוד מתוקות, אפשר להפחית מעט מכמות הסוכר.
  • לקבלת תוצאה מירבית, הקפידו להשתמש בפרג טחון טרי שנטחן במקום בחנויות התבלינים.

 

עוגת פרג ושוקולד לבן

חומרים לתבנית כיכר, או תבנית עגולה 18 ס"מ:
40 גרם חמאה רכה
20 מ"ל (2 כפות) שמן
90 גרם (שליש כוס ועוד כף) סוכר חום כהה
90 גרם (חצי כוס פחות כף) סוכר דמררה
20 גרם (1 כף גדושה) דבש
מעט קליפת לימון מגוררת
מעט תמצית וניל
1 ביצה
1 חלמון
70 גרם (חצי כוס ועוד כף) פרג טחון
90 גרם (שני שליש כוס) קמח
1/2 שקית אבקת אפיה
60 גרם שוקולד לבן קצוץ גס מאוד
100 מ"ל (חצ גביע) שמנת חמוצה
מעט רום
50 גרם רסק תפוחים

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל- 160 מעלות. מקציפים יחד חמאה, שמן, שני סוגי הסוכר, דבש, קליפת לימון ותמצית וניל, עד לקבלת תערובת קרמית. מוסיפים ביצה וחלמון וממשיכים להקציף עוד 2-3 דקות. מפסיקים את ההקצפה, מוסיפים פרג, קמח ואבקת אפיה. מערבבים היטב עד שהם נבלעים בתערובת. מוסיפים שוקולד, שמנת, רום ורסק תפוחים ומערבבים לתערובת אחידה. אופים 40-45 דקות עד להזהבה, או עד שקיסם יוצא עם מעט פירורים לחים.