עוגיות בצק ממולאות לסוגיהן השונים הן באמת העוגיות האהובות עליי. בצק חמאתי פריך ונמס בפה, עם הרבה מילוי עדין של מחית תמרים או שוקולד או ריבה… מה יכול להיות רע?

עוגיות המעמול משתייכות לקבוצה הזו, אך מתכון זה מצוין במיוחד לטעמי. במתכון הנוכחי של שיגריס לא מדובר בעוגיות המעמול הקלאסיות העשויות בצק עבה וגרגירי, אלא בעוגיות מבצק דק מאוד, חמאתי עדין ונמס בפה, ועם הרבה הרבה מלית.

את העוגיות נהוג לעטר בגילופים דקורטיביים עדינים. אני מעטרת אותן בעזרת צובטן מיוחד שניתן לרכוש בחנויות האפייה המובחרות ובשווקים השונים. דרך נוספת ופשוטה יותר לעיטור, היא בעזרת כפות עץ מיוחדות, המכילות בתוכן תגליף נאה. את הבצק מניחים בתוך הכף. גם אם אף אחד מהכלים האלה לא נמצא אצלנו בבית – זה לא אומר שלא נוכל להכין מעמול – פשוט מעטרים את העוגיות בחריצים בעזרת מזלג.

המלית הנפוצה ביותר למעמול היא ממרח תמרים, וכדי שלא ישעמם לנו גם אותו ניתן להעשיר ע"י הוספה של תבלינים שונים- מי זהר או ורדים, אגוזים קצוצים, קינמון, ציפורן, ג`ינג`ר, אגוז מוסקט, ואחרים. ניתן גם למלא את המעמולים במליות נוספות- כמו תערובת אגוזים, מלית של שקדים, פיסטוקים,  קוקוס, שומשום, פירות יבשים ועוד.

 

מעמול נמס בפה

רכיבים:

לבצק:
250 גרם חמאה
50 גרם אבקת סוכר (5 כפות)
300 גרם קמח רגיל (כ-2 כוסות)
50 גרם אבקת סוכר לבזיקה

למלית:
ממרח תמרים ואגוזים או ממרח תמרים רגיל

אופן הכנה:
לשים את כל מרכיבי הבצק, קורצים עיגולים קטנים (כמו כדורי פינג-פונג), משטחים ביד אחת לעלה בצק דק ובעזרת השנייה ממלאים בממרח תמרים וסוגרים לכדור. מעטרים את העוגיה בעיטורים דקורטיביים מכל צדדיה בעזרת צובטן. (למעמולים מושלמים שלא משתטחים בתנור, לאחר העיצוב ולפני האפייה מומלץ להעביר את התבנית להקפאה לשעה או יותר).
אופים בחום בינוני כ-25 דקות. מוציאים כשהתחתית של העוגיות מתחילה להזהיב. בעודן חמות בוזקים מעל אבקת סוכר. מניחים להצטנן ושומרים (אם אפשר ולא נאכל מייד) בקופסא אטומה.