הוא כאן, הוא הגיע, הוא חוזרררררר! מרתון העוגיות הגדול של פורים 2017 יוצא לדרך, עם אוסף של עוגיות שוות, יפות וטעימות, שיהיו מושלמות למשלוח המנות שלכם או סתם ככה כשמתחשק לכם לנשנש עוגיות טובות ליד הקפה. הפעם לכבוד החג, גם העוגיות הקלאסיות לבשו תחפושת חגיגית לקראת פורים- עוגיות הריבה האהובות, מעמולים וגם עוגיות אלפחורס ועוגיות מושלגות, את כולן תמצאו כאן בשינוי אדרת ובתחפושת קצת אחרת במיוחד עבור פורים.

אם עדיין לא ביקרתם במרתוני העוגיות הקודמים שלי (חוסר אחריות מצידכם!) אתם יותר ממוזמנים לקפוץ לרפרף, ולתפור לעצמכם את משלוח המנות המושלם להשנה. למשל במרתוני העוגיות הסופר שווים האלה- חלק א' ממש פה,  וחלק ב' מחכה לכם כאן וגם באוספי העוגיות המצויינות של החורף שלפני- חלק א' וגם חלק ב'.
ובכלל ברחבי הבלוג יש עוד הרבה מתכוני עוגיות מעולות שיסדרו לכם בול את משלוח המנות, ואת כולם תוכלו למצוא ממש כאן

 

לקראת הכנת משלוחי המנות לפורים הקרוב, קפצתי לחנות מוצרי המסיבות החביבה עליי כדי להתאבזר בהתאם  (היוש הילולה, הכי מפרגנת לכם!) ומצאתי שם אוצר של כלים פסטליים מושלמים שהתאימו בול לאופי הפייתי החביב עליי, ובאווירת מסיבת פורים אמיתית, הם אומצו בחום לקשט לכם את הפוסט הנוכחי. (על הדרך גם בזזתי קשת היסטרית של חד קרן באינפנטיליות השמורה רק לי- רעיונות לגבי איך להפוך אותה לתחפושת מלאה, לגמרי יתקבלו בברכהההה!) אז קדימה, שנתחיל? היכון, הכן, נשנש!

קשה שלא לשים לב שבשנתיים האחרונות אני לוקה בקדחת אלפחורס. כבר הוכנה כאן עוגת מוס אלפחורסטארט אלפחורסקינוחי כוסות, והפעם הגיע הזמן להכין מעוגיות האלפחורס – עוגיות אחרות! קבלו את האלפחורס בתחפושת מיוחדת לפורים- עוגיות ספירלה במלית ריבת חלב. בניגוד לעוגיות המקוריות, הפעם ריבת החלב מקבלת באפייה מרקם של טופי, ובשילוב עם בצק האלפחורס הנימוח מתקבלות עוגיות חמודות שכיף לנשנש. אז אני מודה, הן עדיין לא נותנות פייט ראוי לעוגייה המקורית, אבל הן עדיין גיוון כיפי ומרענן למי שמחפש להתנסות ולחדש. העוגיות אינן מומלצות להכנה בחודשי הקיץ או בימים חמים בשל הבצק העדין.

 

  שבלולי אלפחורס

החומרים ל-55-70 עוגיות:
150 גרם (כוס ועוד כף שטוחה) קורנפלור
100 גרם (שלושת רבעי כוס) קמח
1/4 כפית אבקת סודה לשתייה
1/2 כפית אבקת אפייה
100 גרם חמאה, רכה
100 גרם (חצי כוס) סוכר
קורט מלח
2 חלמונים
1 כף ברנדי
1-2 כפות מים קרים או חלב
1/2 כפית תמצית וניל
ריבת חלב, למילוי
קוקוס טחון, לציפוי

אופן ההכנה:
מנפים יחד קורנפלור, קמח, סודה לשתייה ואבקת אפייה. מעבדים במעבד מזון חמאה רכה, סוכר ומלח כמה דקות לקרם רך. מוסיפים חלמונים וברנדי ומעבדים יחד. מוסיפים את החומרים היבשים ומעבדים יחד קלות לפירורי בצק גדולים. מטפטפים מים או חלב לפי הצורך ומעבדים רק עד שמתחיל להתגבש בצק, חשוב שלא להוסיף יותר מדי נוזלים על מנת שלא לקבל בצק רך מדי. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים לקירור לשעתיים לפחות להתייצבות. לשים קלות את הבצק ומרדדים בין שני ניירות אפייה מקומחים. מורחים את העלה בשכבה יפה של ריבת חלב- לא דקיקה מדי כדי שעדיין תורגש, אבל לא עבה כדי שלא יהיה לנו קשה מדי לגלגל, ומגלגלים בעדינות באצבעות מקומחות את עלה הבצק מצידו הרחב לרולדה הדוקה. מפזרים קוקוס בנדיבות על נייר אפייה ומגלגלים בתוכו את הרולדה תוך הידוק קל עד שמצופה בקוקוס מכל הצדדים. עוטפים את הגליל בעדינות בניילון נצמד או בנייר אפייה, ומעבירים להקפאה לכמה שעות להתייצבות.
מחממים תנור לחום 170 מעלות. פורסים את הרולדה לפרוסות של כחצי סנטימטר עד סנטימטר, מסדרים במרווחים קטנים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים 10-12 דקות, העוגיות ישארו בהירות וזה בסדר. מצננים היטב. מומלץ לתת לעוגיות לשבת בקופסה אטומה למשך הלילה לספוח נוזלים ולהתרכך לפני שאוכלים.

 

והפעם הגירסה הפורימית והמעולה לעוגיות ריבה – עוגיות ריבה מנוקדות! כי למה לנו להסתפק בחור אחד כשאפשר להנות מהרבה חורים מלאים בריבה מתוקה?
העוגיות מתקבלות יפות מראה, גדולות ומעט רכות, וכיף אמיתי לזלול אותן גם מחוץ לפורים בכל יום בשנה.

תוכלו למלא את החורים בריבה אחת שאתם הכי אוהבים, או למלא אותן באווירה צבעונית ושמחה בריבות בשלל צבעים שונים וטעמים כמו בתמונה (אני השתמשתי בריבת תות, ריבת משמש, וריבת דובדבנים שחורים). הקפידו להשתמש בריבות כמה שיותר חלקות, עם כמה שפחות חתיכות פרי.

  עוגיות ריבה מנוקדות

החומרים ל-15 עוגיות גדולות:
180 גרם (כוס ורבע) קמח
100 גרם (כוס) שקדים טחונים
1/3 כפית אבקת אפייה
90 גרם (שלושת רבעי כוס) אבקת סוכר
1/2 כפית קליפת לימון מגוררת  (לא חובה)
1/4 כפית מלח
120 גרם חמאה, קרה
2 חלמונים
½ כפית תמצית וניל
1 כף חלב או מים קרים
ריבה בכל טעם שאוהבים, למילוי (אם רוצים בכמה טעמים שונים כמו בתמונה)
אופן ההכנה:
מערבבים במעבד מזון קמח, שקדים טחונים, אבקת אפייה, אבקת סוכר, קליפת לימון מגוררת ומלח. מוסיפים חמאה קרה בקוביות ומעבדים לקבלת פירורים. מוסיפים חלמונים ותמצית וניל ומעבדים רק עד לקבלת בצק  אחיד. במידת הצורך מוסיפים מעט מים קרים או חלב. מגלגלים מהבצק כדורים של 4 ס"מ, מסדרים במרווחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה ומשטחים כל כדור בעזרת כף היד לעיגול רחב בעובי של סנטימטר. עלולים להיווצר מעט סדקים בשולי הכדור וזה בסדר. מעבירים לקירור לשעה-שעתיים.
מחממים תנור ל-170 מעלות. מערבבים את הריבה לריכוך ומסירים חתיכות פרי בולטות. מומלץ להעביר בשלב זה כל ריבה לשקית זילוף, למילוי קל ומהיר של החורים (אין צורך בצנטר). בעזרת
ידית של כף עץ יוצרים חורים בכל עוגייה, ואופים את העוגיות 12-14 דקות עד שמשחימות בתחתיתן, אך העוגיות עצמן נותרות בצבע זהוב בהיר מאוד. ממלאים מיד את החורים בעוגיות החמות בריבה. משיבים לתנור ל-3-4 דקות, ומצננים לחלוטין.

 

זה לא סוד שעוגיות המעמול הן אורחות קבועות אצלי בבלוג- אחרי המתכון האולטימטיביהמתכון הפשוט והנימוח ואפילו מעמולי המן, כבר היה נדמה שמיציתי את העוגיה הזו, אבל טעות בידכם- הפעם לקראת פורים, המעמולים שוב עוברים מתיחת פנים ומקבלים צורה מקסימה של פרחים! מביני עניין וחובבי נגיעות סולת במעמולים שלהם, יותר ממוזמנים להחליף שליש מכמות הקמח בכמות שווה של סולת – זה כל כך משדרגגגגג

  פרחי מעמול

החומרים ל-25 עוגיות גדולות:
350 גרם (2 כוסות וחצי) קמח
70 גרם (חצי כוס) קורנפלור
60 גרם (חצי כוס) אבקת סוכר
1/4 כפית אבקת אפייה
קורט מלח
180 גרם חמאה, רכה מאוד
2 כפות שמן
1/2 כפית תמצית וניל
75 מ"ל (רבע כוס ועוד כף) מי זהר, או מיץ תפוזים סחוט טרי
500 גרם (חבילה) תמרים מעוכים בוואקום
2 כפות ממרח תמרים, לעיטור
אבקת סוכר, לפידור

 

אופן ההכנה:
במעבד מזון או במערבל חשמלי עם וו גיטרה מערבבים קמח, קורנפלור, אבקת סוכר, אבקת אפייה ומלח. מוסיפים חמאה רכה ושמן ומעבדים רק עד לבצק פירורי. מוסיפים תמצית וניל ומי זהר או מיץ תפוזים ומעבדים לבצק אחיד ורך. מעבירים לקירור לכמה שעות, עד שהבצק מתייצב למרקם נוח לעבודה. יוצרים מהבצק 25 כדורים של 3.5 ס"מ. לאחר מגלגלים מהתמרים המעוכים 25 כדורים של 3 ס"מ. משטחים בכל פעם כדור בצק ליריעה דקה, מניחים כדור תמרים במרכז, סוגרים את הבצק מעל ומגלגלים לכדור. משטחים כל כדור בעזרת כף היד לעוגייה רחבה בעובי של כ-2 ס"מ. בעזרת מספריים נקיות גוזרים בכדור הבצק סביב 6 חתכים אלכסוניים לכיוון המרכז בעומק של כ-2 ס"מ, ובמרווחים יחסית שווים, לקבלת 6 משולשים. (הכי קל לגזור קודם חתך אחד למעלה ושני בדיוק מתחתיו, ולאחר לגזור בכל חצי עיגול שמתקבל עוד 2 חתכים באלכסון, במרווחים שווים). אוחזים בכל פעם בעזרת האגודל והאצבע בשתי קצוות כל משולש, ומועכים אותן לכיוון המרכז כדי לעצב צורה של עלה כותרת. חוזרים על הפעולה בכל העוגיות לקבלת פרחים גדולים ומסדרים במרווחים על 2 תבניות מרופדות בנייר אפייה. לסיום יוצרים שקע קטן במרכז כל עוגייה לקבלת צורת אבקן (אני פשוט עשיתי חור בעזרת פקק של טוש עבה). מעבירים את העוגיות לקירור לשעה-שעתיים. מחממים תנור לחום בינוני 180 מעלות, ואופים את העוגיות במשך 20 דקות, כך שהן מזהיבות יפה בתחתית אך העוגיות עצמן עדיין נותרות בהירות. מצננים היטב, ומעטרים כל עוגייה במעט ממרח תמרים במרכז לקבלת צורת אבקן, אני נעזרתי בשקית זילוף ללא צנטר. שומרים בקופסא אטומה. מאבקים את העוגייה באבקת סוכר לפני ההגשה.

 

אין משלוח מנות ששלם בלי עוגיות שוקולד טובות בתוכו, במיוחד אם מדובר בעוגיות המושלגות. לסיום הפעם עוגיות השלגייה האהובות מקבלות גירסה למבוגרים, בתוספת של טעמי אספרסו שמתווספים לבלילה, אבל ההפתעה האמיתית חבויה דווקא בפנים- סוכריות טופי קרמל שחבויות בכל עוגייה, מתרככות בזמן האפייה ומתגלות בזמן הנגיסה. מי שאינו חובב קפה יכול גם לוותר עליו ולהוסיף לתערובת במקום 3 כפות חלב.

  מושלגות קופי טופי

החומרים ל-30 עוגיות גדולות:
4 כפיות קפה מגורען
300 גרם שוקולד מריר 60%, קצוץ
60 גרם חמאה
3 ביצים, בטמפרטורת החדר
25 גרם (2 כפות) סוכר לבן
25 גרם (2 כפות) סוכר חום בהיר
1/3 כפית מלח
100 גרם (שלושת רבעי כוס) קמח
50 גרם קקאו (שליש כוס ועוד כף), מנופה
50 גרם (חצי כוס) אגוזי לוז טחונים, או שקדים טחונים
1 כפית אבקת אפייה
1/4 כפית קינמון (לא חובה)

לציפוי ומילוי:
סוכריות טופי קרמל, חצויות
100 גרם (חצי כוס) סוכר
100 גרם (כוס פחות כף) אבקת סוכר

אופן ההכנה:
ממיסים את הקפה ב-3 כפות מים רותחים. ממיסים יחד במיקרוגל בקערה בינונית-גדולה שוקולד מריר וחמאה לתערובת חלקה, מוסיפים את הקפה ומערבבים. מקציפים במערבל חשמלי ביצים שלמות עם שני סוגי הסוכר והמלח 5 דקות לקציפה בהירה ואוורירית. מקפלים את קציפת הביצים לתוך השוקולד. מוסיפים קמח, קקאו, אגוזי לוז או שקדים טחונים, אבקת אפייה וקינמון ומקפלים לתערובת חלקה. מעבירים לקירור ל-3-4 שעות עד שהתערובת מתייצבת.
מחממים תנור ל-180 מעלות. מגלגלים מהתערובת 30 כדורים של 4 ס"מ. יוצרים בכל כדור חור, נועצים בתוכו חצי טופי, סוגרים את החור מעל ומגלגלים שוב לכדור (גרגרני טופי אמיתיים שלא חוששים ממתיקות, יכולים לשים גם טופי שלם). מגלגלים את העוגיות בקערה ובה הסוכר, ולאחר באבקת הסוכר פעמיים כך שמצופות היטב. מסדרים את העוגיות במרווחים על 2 תבניות מרופדות בנייר אפייה, ואופים 8-10 דקות כך שהעוגיות מקבלות סדקים יפים אך לא משתטחות מדי. מצננים היטב בתבנית וזוללים.

 

 הכנתם את המתכונים? אל תשכחו לצלם ולשתף בתוצרים היפים שלכם!

תייגו בתמונה את עמוד האינסטגרם שלי The_Cookie_Fairy
או שתפו אותה בעמוד הפייסבוק של פיית העוגיות

 

עד כאן להפעם! חלק ב' של מרתון העוגיות יעלה בקרוב ויוקדש למתכוני אוזני המן בטעמים מגוונים לקראת החג. פורים שמח וטעים טעים