אני בטוחה שכבר נמאס לכם לשמוע את זה, אבל בכל זאת- איזה כיףףףף זה חופש…! סוף סוף יש לי פנאי לכל כך הרבה דברים שלא עשיתי מזמן… פרט לפעילויות המועדפות עליי בחופש: אכילה, שינה, אפייה- ושוב אכילה, סוף סוף יש לי זמן לפגוש אנשים שלא ראיתי ממש מזמן! השבוע נפגשתי עם חברה שהמפגשים איתה תמיד כוללים אוכל טעים, חברה נעימה, ובעיקר- הרבהההה שיחות על התפרעויות מתוקות במטבח- ככה זה כשאת נפגשת עם עוגיו.נט, בעלת הבלוג הכי מתוק ברשת.

 

אם כבר שתי חולות אפייה שכמותינו חוברות יחד, זה קצת מתבקש שנתקתק משהו מתוק על הדרך, אבל מזג האוויר המהביל שבחוץ גרם לנו להימרח בסלון בספוט ישיר מול המזגן ולאבד כל חשק לעמוד ברדיוס של 5 מטר מהתנור, או חשק לזוז בכלל… בסופו של דבר הכניע אותנו מוצר מגניב שאי אפשר לעמוד בפניו, בו החלטנו לבצע את זממנו- דפי וופל זרחניים- מוצר חמודדדד בטירוף שעשה לי עיניים על המדפים בטיב טעם, ולא יכלתי שלא לקחת אותו הביתה למרות שלא היה לי שמץ של מושג מה לעשות איתו, חוץ מכמובן להיות שמחה בחלקי. (תודו שחנויות לממכר מזון רוסי זה דבר גאוני!)

לאחר התייעצות קולינרית חמורת סבר עם המומחית לענייני מתוקים שלצידי, הוחלט לנצל את דפי הוופל הקיציים הללו להכנת נשנוש ממכר בהשראת חטיף הטוויסט הישן והטוב: למלא אותן קרם טופי ובוטנים קצוצים, ולצפות אותן בשוקולד מומס שיסתיר את ההפתעה הססגונית שמחכה לנו בפנים. התוצאה הסופית יצאה חמודה בטירוף, והיתה מהירה לביצוע, וכיפית ביותר להכנה!

 

טוויסט צבעי הקשת

החומרים:
5 עלי ופל, בקוטר 24 ס"מ
200 גרם (כוס) סוכר
100 גרם חמאה
100 מ"ל (חצי כוס פחות כף) שמנת להקצפה 38%
1 כפית תמצית וניל
50 גרם בוטנים מלוחים, קצוצים
400 גרם שוקולד מריר
2-3 כפיות חמאת קקאו או שמן

אופן ההכנה:
בסיר קטן ממיסים את הסוכר לקבלת קרמל. מוסיפים את החמאה, מניחים לה להינמס ומערבבים היטב לתערובת אחידה. מחממים מעט את השמנת להקצפה, ויוצקים לסיר בהדרגה תוך עירבוב רצוף, כך שהקרמל נפתח ומתקבלת תערובת חלקה.  זהירות – התערובת תבעבע ותעלה אדים בשלב זה. מבשלים את קרם הטופי שהתקבל במשך דקותיים כך שיסמיך מעט, מוסיפים את תמצית הוניל ואת הבוטנים הקצוצים, מערבבים ומניחים להצטנן. מניחים עלה וופל אחד על צלחת רחבה, יוצקים עליו רבע מכמות מלית הקרמל, ומשטחים היטב בעזרת מרית לשכבה דקה.

חשוב ליצור שכבות דקות של מלית, כדי שלא נרטיב את עלי הוופל יתר על המידה, אלא נשאיר אותם פריכים וכיפים לנשנוש- ממש כמו וופל אמיתי. מניחים שכבה שנייה של וופל, מהדקים היטב, וממשיכים בתהליך המילוי עד שמסיימים למלא את כל חמשת עלי הוופל. בין שכבה לשכבה כדאי להדק היטב את עליי הוופל האחד לשני, כדי שנוכל לקבל שכבות ישרות ויפות. מעבירים את הוופלים הממולאים שלנו למקפיא להתייצבות למשך כחצי שעה, רצוי להניח עליהם בעת הקירור כלי כבד, שיהדק את עלי הוופל ויצמיד אותם יחד. לאחר שעוגת הוופלים התייצבה, חותכים אותה בעזרת סכין משוננת לחטיפים בגודל הרצוי.

לסיום עוברים להכנת הציפוי- ממיסים בקערה במיקרוגל שוקולד מריר יחד עם מעט חמאת קקאו או שמן, שיעזרו לשוקולד להיות דליל יותר. מרפדים תבנית גדולה בנייר אפייה, מניחים כל אחד מהחטיפים על גבי מזלג, וטובלים אותו בשוקולד המומס כך שיצופה מכל צדדיו. מעבירים בזהירות את החטיפים המצופים לנייר האפייה, ומעבירים להקפאה או לקירור להתייצבות מלאה. רצוי לאכול את החטיפים אחרי אשפוז של לילה. החטיפים נשמרים זמן רב במקפיא בקופסה אטומה.